Iranian Agriculture News Agency

استاندار اردبیل

اختصاص بالغ بر 650 میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل

با تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه پایاب سد عمارت و احمد بیگلو، در سال زراعی 99_1400 این پروژه به زیر کشت و زیر بار خواهد رفت.

 اختصاص بالغ بر 650 میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، در نشست مشترک بهنام جو با معاونین آب و خاک و امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی و شتاب پروژه های مهم اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

بهنامجو در حاشیه نشست مشرک که رئیس این سازمان نیز وی را همراهی می کرد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: این نشست که با حضور طهماسبی معاون امور باغبانی و اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان ذیربط که در جهاد کشاورزی تشکیل شد خوشبختانه اعتبارات خوبی برای توسعه کشاورزی استان و پیشبرد طرحها و پروژه های طرحهای جهاد کشاورزی استان تصویب و تخصیص یافت .

وی افزود: مبلغ 450 میلیارد ریال از محل منابع و اعتبارات ملی برای تکمیل کارهای میدانی و اجرایی پایاب سد خدا آفرین ، سد های عمارات و احمد بیگلو با سطح تقریبی بیش از 5 هزار هکتار توسط معاونت آب و خاک و وزارت متبوع تخصیص یافت.

استاندار اردبیل با قدردانی از معاونین محترم وزیر جهاد کشاورزی و نظر حمایتی و مساعد این عزیزان  و از شخص مقام‌عالی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبلغ 20 میلیارد ریال برای اجرای فاز مطالعات تسهیل و دقیق توسعه باغات در اراضی شیب‌دار جنوب استان به‌ویژه شهرستان خلخال توسط معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصویب و تخصیص یافت.

بهنامجو با اشاره به در حال احداث بزرگترین گلخانه کشور در شمال اردبیل گفت: خوشبختانه مبلغ 180 میلیارد ریال از منابع استانی برای اجرای عملیات زیر ساخت شهرک گلخانه ای مغان و همچنین پیگیری و مساعدت در خصوص حداقل همین مبلغ تخصیصی از منابع ملی توسط شهرک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافت .

رئیس شورای اداری و برنامه ریزی استان اردبیل در آخر سخنان خود با اشاره به نقش مهم هدفگذاری عملیاتی در اجرای برنامه‌ها افزود: در این جلسه همچنین هدفگذاری برای ارجای برنامه های توسعه و اصلاح و جایگزینی باغات مخصوصا عملیات سرشاخه کاری در باغات گردویی شهرستانهای خلخال ، کوثر ، مشکین شهر و گرمی مورد تصویب قرار گرفت .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید