Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی خبر داد:

امهال تسهیلات سامانه «کارا» برای خسارت دیدگان از کرونا به مدت ۵ سال با پرداخت 7/5 درصد از بدهی

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی از امهال تسهیلات ارائه شده به خسارت دیدگان از کرونا به مدت ۵ سال با پرداخت 7.5 درصد از بدهی خبر داد.

 امهال تسهیلات سامانه «کارا» برای خسارت دیدگان از کرونا به مدت ۵ سال با پرداخت 7/5 درصد از بدهی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست خبری، بایادآوری برآورد خسارت شیوع ویروس «کووید-19» در این حوزه را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری که البته گزارش کاملی از آن در مورخ 15 مرداد 99 در همین خبرگزاری (لینک اینجا) منتشر شده بود؛ اعلام کرد: پس از برآورد خسارت ۲۳ هزار میلیارد ریالی وارد شده به گلخانه‌ها، اطلاعات جمع آوری شده در کمیسیون اقتصادی دولت پذیرفته شد و در قالب ۱۴ رسته آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

وی ادامه داد: به سبب شیوع این بیماری، تسهیلاتی برای شاغلین و تولیدکنندگان این بخش اختصاص داده شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با وجود آسیب‌های وارد شده از کرونا، هیچ واحد گلخانه، تعطیل و کارگری نیز از این واحدها اخراج نشده است، ادامه داد: در این راستا تسهیلات ۱۲ درصدی برای کارگرانی که در واحدهای تولیدی مشغول هستند، در نظر گرفته شده است.

تقوی ادامه داد: تاکنون ۱۹ هزار و ۳۸۷ نفر برای دریافت این تسهیلات در سامانه «کارا» ثبت‌نام کرده‌اند.

 تقوی فارغ از اطلاعات ارائه شده در گزارش 5 روز پیش در ایانا در اشاره به زمان امهال تسهیلات که هنگام تهیه آن گزارش مورد اشاره قرار نگرفته بود در خبری تکمیلی اعلام کرد: امهال تسهیلات به مدت ۵ سال با پرداخت 7.5 درصد از بدهیتسهیلات دریافت شده از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در این بخش است. به طور نمونه اگر 100 میلیون تومان میزان تسهیلات بوده باشد هفت میلیون و پانصد هزار تومان آن پرداخت شده و مابقی مشمول 5 سال امهال خواهد شد.

پس از تحریر: متن گزارش کامل ایانا از میزان خسارات وارده و جزییات آن که در مورخ 15 مرداد منتشر شد در لینک اینجا در دسترس است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید