Iranian Agriculture News Agency

تکمیل زنجیره آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تکمیل زنجیره تولید آبزیان در استان، خاطرنشان کرد: هم اینک از صفر تا ۱۰۰ صنعت آبزی‌پروری یعنی مراحل تولید خوراک، فرآوری و بسته‌بندی، تولید تخم ماهی چشم‌زده و تکثیر آبزیان در استان انجام می‌شود.

تکمیل زنجیره آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی  استان را قطب اول آبزیان در کشور دانست و گفت: این مهم علاوه بر امکاناتی که دولت‌ها فراهم کردند حاصل تلاش بخش خصوصی نیز بوده است.

طهمورث فتاحی یادآور شد: نوسانات به خصوص برای تامین مواد اولیه روی تولیدات اثرگذار بوده است ولی با همه این اوضاع با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها در استان پیش‌بینی ما برای سال جاری افزایش تولید نسبت به سال گذشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری  تصریح کرد : هم اکنون، ۱۰ کارگاه بسته بندی ماهی قزل آلا رنگین کمانی در استان فعالیت دارد و ظرفیت این کارگاه‌ها ۱۵ هزار تن در سال است.

فتاحی اضافه کرد: پارسال ۵۰۰ تن ماهی قزل آلا رنگین کمانی به کشور‌های عراق و روسیه صادرات داشتیم.

حرکت استان چهارمحال و بختیاری در تکمیل زنجیره تولید در بخش آبزی پروری نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که تداوم توسعه این صنعت تأثیر قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضع معیشت مردم خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید