Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۶۱۴ هزار تُن گندم مازاد کشاورزان کردستان خریداری شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم (یکم تیرماه) تاکنون ۶۱۴ هزار و ۸۹ تُن محصول مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط مراکز خرید به صورت تضمینی خریداری شده است.

بیش از ۶۱۴ هزار تُن گندم مازاد کشاورزان کردستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، جمال صالحی اظهار کرد: بیشترین گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان‌های بیجار به میزان ۱۷۶ هزار و ۷۴ تُن، قروه ۱۲۴ هزار و ۳۱۶ تُن و دهگلان ۱۱۴ هزار و ۶۳۲ تُن بوده است.

وی اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده در سقز ۹۰ هزار و ۴۲۹ تُن، دیواندره ۵۹ هزار و ۹۵ تُن، کامیاران ۳۸ هزار و ۱۷۷ تُن، سنندج هشت هزار و ۴۲۶ تُن، بانه یک هزار و ۲۹۲ تُن، مریوان ۸۴۸ تُن و سروآباد ۷۳۷ تُن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون و ۱۱ هزار ریال نیز بابت بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران در این استان واریز شده است.

صالحی با اشاره به اینکه این میزان گندم خریداری شده توسط ۴۰ هزار و ۳۲۶ کشاورز به مراکز خرید گندم تحویل داده شده است، افزود: آهنگ روزانه خرید گندم در استان ۱۱ هزار و ۵۲۳ تن است.

وی از فعال بودن ۸۴ مرکز خرید گندم در استان خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای خرید گندم تا پایان روز گذشته ۱۳۳ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز استان به ۱۰ استان کشور حمل شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید