Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد ریال به روستاییان و عشایر استان

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سهم این استان از تسهیلات روستایی و عشایری، پرداخت سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت با نرخ چهار و ۶ درصد به متقاضیان بود که تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از این سرفصل پرداخت شده است.

پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد ریال به روستاییان و عشایر استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد اربابی اظهار گفت: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در استان، ۱۳ درصد بیش از تعهد بوده است و در این زمینه خراسان شمالی، رتبه نخست را در میان استان‌های کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات به پنج هزار و ۲۵۰ طرح پرداخت شده است و مجریان طرح های روستایی و عشایری، ایجاد هشت هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را تعهد کرده اند.

اربابی افزود: ۶۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده برای طرح های روستایی و عشایری در بخش کشاورزی و برای اجرای طرح‌های دامپروری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزان بودن تسهیلات روستایی و عشایری، اقبال به دریافت این اعتبارات را افزایش داده است، گفت: در نواحی صنعتی استان طرحهای زیادی در حوزه فراوری گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و دامی و بسته بندی محصولات کشاورزی در حال اجرا است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: البته در این زمینه نیاز است تا زنجیره تولید در بخش دام، کامل شود، در این زمینه، متقاضیانی برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده و در زمینه ایجاد و راه اندازی واحدهای مربوط اقدام کرده اند.  

وی گفت: ۳۰ درصد از تسهیلات اشتغال‌زای روستایی و عشایری این استان به زنان پرداخت شده است.

اربابی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در این استان، کمترین میزان انحراف را داشته که زیر ۱۰ درصد بوده است، افزود: در صورتی که تعهدات در دریافت تسهیلات توسط مجری طرح اجرا نشده باشد، تسهیلات به طور کامل بازپس گرفته شده و یا با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می شود.

معاون کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پایین بودن نرخ سود تسهیلات روستایی و عشایر سبب استقبال از آن شده و با استفاده از این تسهیلات،  طرح های بزرگ و ارزشمندی در حال اجرا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید