Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۲۲ هکتار از پایاب سد قلعه چای شهرستان عجب شیر

فرماندار شهرستان عجب شیر از اجرای طرح مشارکتی پایاب سد قلعه چای در شهر جوان قلعه این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: تا کنون بیش از ۲۲ هکتار از پایاب این سد اجرا شده است.

اجرای ۲۲ هکتار از پایاب سد قلعه چای شهرستان عجب شیر

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، عادل اصغرپور در بازدید از اجرای این طرح گفت: لوله گذاری انتقال آب از سد قلعه چای در شهر جوان قلعه عجب شیر که از شبکه های اصلی پایاب این سد می باشد با مشارکت بخشداری قلعه چای ، امور آب و شورای شهر و آب بران و کشاورزان منطقه در حال اجراست.

فرماندار عجب شیر افزود: این شبکه حدود ۱۵۰ هکتار را در برمی گیرد و به طول ۱۷۰۰ متر شبکه اصلی لوله گذاری و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت لوله و شیرآلات و اتصالات از طریق امور آب استان تامین و هزینه می شود .

وی گفت: اجرای این طرح به دلیل محدودیت‌های منابع مالی توسط کشاورزان و به صورت خود اجرایی و مشارکتی اجرا می‌شود.

وی به مزیت‌هایی این شبکه اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از آن آب مزارع به صورت تحت فشار به کشاورزان تحویل داده می شود .

اصغرپور افزایش بهره وری آب را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح نیازی به استفاده از پمپاژ نخواهد بود .

فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: این طرح مشارکتی به صورت الگو و برای اولین بار در اجرای شبکه پایاب قلعه چای انجام می شود که با تکمیل و بهره‌برداری از آن عملکرد تولید محصولات کشاورزی هم افزایش می یابد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید