Iranian Agriculture News Agency

خروج گندم از هشترود قاچاق محسوب می‌شود

فرماندار شهرستان هشترود گفت: خروج گندم از شهرستان قاچاق محسوب شده و با متخلفان برابر قانون مبارزه با قاچاق برخورد خواهد شد.

خروج گندم از هشترود قاچاق محسوب می‌شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، امین امینیان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت: خرید گندم تنها در سیلوها و مراکز تعیین شده از سوی جهاد کشاورزی مجاز بوده و حمل آن به سایر شهرستان ها ممنوع است.

وی افزود: برخی دلالان که با آغاز برداشت گندم در شهرستان فعال تر می شوند اقدام به خرید و انتقال گندم می کنند که با آنها برخورد خواهد شد و کشاورزان نیز باید محصول خود را به نمایندگان مستقر در روستاها، شهرها و یا کارخانه های آردسازی بفروشند.

امینیان با انتقاد از عملکرد اداره غله در هشترود گفت: متاسفانه سازمان غله استان مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت های شخصی و سلیقه ای کرده و با محروم کردن چند سیلوی منطقه ازخرید گندم باعث آسیب های جبران ناپذیر به سرمایه گذاران، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندم کار شهرستان شده است.

 وی افزود: فرمانداری هشترود دراین راستا و برای رعایت حق و حقوق تولید کننده و مصرف کننده موضوع را از طریق مقامات استانی از جمله استاندار پیگیری کرده و می کند.

فرماندار شهرستان هشترود گفت: امروزه قاچاق کالا در کشور صدمات جبران ناپذیر به بدنه اقتصادی کشور و معیشت مردم وارد کرده و موجب جولان دلالان در جامعه شده است که راه اندازی سامانه برای کالاهای اساسی می تواند در این امر مفید و کارساز باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید