Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از 2000 تن ماهی به روش پرورش در قفس در چهارمحال و بختیاری

دیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ازتولید دو هزار و 100 تن ماهی به روش پرورش در قفس در استان خبر داد.

تولید بیش از 2000 تن ماهی به روش پرورش در قفس در چهارمحال و بختیاری

پرویزی منصوری مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد، سرانه مصرف ماهی در کشور را ۱۲ کیلوگرم عنوان و اظهار کرد: این رقم در استان، کم‌تر از نرخ کشوری و 8.7 کیلوگرم است.

منصوری شهرستان اردل را در استان، پیشتاز در تولید ماهی قزل‌آلا مطرح و تصریح کرد: بیش از یک دهه اخیر، چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ هزار تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید شده است، اظهار کرد: دو  هزار و 100 تن ماهی نیز از سد کارون ۴ و از طریق پرورش در قفس برداشت شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان  مزایای پرورش ماهی در قفس را مواردی نظیر استفاده بهینه از منابع آب، نیاز به فضای کم، پایین بودن هزینه‌های ثابت نسبت به سایر روش‌های متداول، پرورش در محیط طبیعی و نزدیکی طعم و مزه ماهی به ماهیان وحشی برشمرد و خاطرنشان کرد: امکان فرار ماهیان پرورشی در زمان طوفان‌ها و آسیب قفس‌ها، ورود آلاینده‌های شیمیایی به منابع آبی پشت سد از جمله معایب این نوع پرورش است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید