Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از طرح «تولید بذر زعفران» در اصفهان

تفاهم‌نامه سه جانبه میان مرکز تحقیقات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان منعقد و از طرح «تولید بذر زعفران» رونمایی شد.

رونمایی از طرح «تولید بذر زعفران» در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند در مراسم عقد تفاهم‌نامه سه جانبه میان مرکز تحقیقات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی استان اصفهان بسیار پرظرفیت و مظلوم است، مظلوم از این جهت که هر زمانی که به مشکل برمی‌خوریم و به دنبال مقصر می‌گردیم، دیواری کوتاه‌تر از کشاورزی پیدا نمی‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در بحث اشتغال نیز این بخش بسیار می‌تواند به جامعه کمک کند؛ این بخش در سنوات اخیر با شدت گرفتن تحریم‌ها ظرفیت خود را نشان داده و رشد مثبت اقتصادی که در این شرایط تنها در بخش کشاورزی شاهد آن هستیم،‌ گویای این ادعا است.

وی افزود: به‌ ویژه در استان اصفهان که به دلیل کم آبی کشاورزان به تولید محصولاتی که آب کمتر مصرف می‌کند و با شرایط سازگار است، روی آورده‌اند و در محصولات پروتئینی دامی نیز رتبه خوبی در کشور به دست آورده‌ایم.

مرادمند عنوان کرد: با توجه به اینکه بحث ضریب نفوذ دانش در فعالیت‌های کشاورزی جایگاه خودش را پیدا کرده است، نمی‌توان گفت که ما دیگر با روش‌های گذشته و نسخه‌های قدیمی به کار خود ادامه می‌دهیم و مشکلات کشور را حل می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: نه تنها نمی‌توان به روش‌های قبل کار را ادامه داد بلکه نیاز است که بیشتر از مباحث علمی در کارها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: نیاز داریم که هرچه بیشتر شاهد جهش علمی باشیم و این امر به جز همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی که امروز با آن‌ها تفاهم‌نامه منعقد می‌شود امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: جوانانی هستند که علاقمند به کار و حل مشکلات هستند اما به دلیل مشکلات فراوان و اینکه در کشور جزیره‌ای کار می‌شود، نتایج آن علاقه‌ها هویدا نمی‌شود.

مرادمند تصریح کرد: یکی از تکالیف اصلی جهاد کشاورزی این است که بتوانیم با ارتباطی که با دانشگاه و مرکز تخقیقات، محققان، اساتید و دانشجویان برقرار می‌کنیم، این یافته‌ها را منتقل کنیم و کشاورزان و دامدار و... نتایج آن را ببینند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اولویت‌بندی و دسته‌بندی کردن موضوعات و شناسایی مشکلات، در قالب تعامل بیشتر دستگاه‌ها با هم کارگشای حل مشکلات خواهد بود.

همچنین پیام نجفی نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: امروز فصل نوینی با این تفاهم‌نامه آغاز می‌شود و باعث می‌شود دانشگاه در رویکرد حل مسأله در بحث کشاورزی فعال‌تر باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ادامه داد: این اقدامات باعث می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از این امکانات به بهترین نحو بهره‌برداری کنند و ما نیز بتوانیم همکاری‌های گسترده با مجموعه جهاد کشاورزی داشته باشیم و بتوانیم این ظرفیت‌ها را سازماندهی کنیم تا به شرایط ایده آل دست یابیم.

 این مراسم که با حضور اساتید، محققان، پژوهشگران و فعالان عرصه کشاورزی برگزار شد، تفاهم‌نامه سه جانبه میان مرکز تحقیقات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان منعقد و از طرح «تولید بذر زعفران» رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید