Iranian Agriculture News Agency

تولید بیش از ۱۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشان

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷ میلیون قطعه ماهی زینتی به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرستان کاشان قطب تولید ماهیان زینتی در کشور تولید و روانه بازار شده است.

تولید بیش از ۱۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان تنوع گونه‌ای را از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماهیان زینتی برشمرد و گفت: سوارتل، سیچلاید، مولی، گوپی، تایگر و انواع گلدفیش‌ها از جمله ماهیان زینتی تولیدی در این شهرستان است.

مجید احمدی مقدم، ۵۴۹ واحد پرورش ماهیان زینتی در هزار و ۷۰۰ استخر را در شهرستان کاشان فعال دانست و افزود: واحد‌های پرورش ماهیان زینتی برای هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاده کرده و عمده استخر‌های پرورش این نوع ماهیان در منطقه راوند کاشان فعال است.

وی همچنین گفت: سالانه حدود ۴۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در شهرستان کاشان تولید می‌شود که علاوه بر تامین بازار‌های داخلی به کشور‌های روسیه، ترکیه، عراق، کویت و امارات و دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به شیوع بیماری کووید- ۱۹ در منطقه کاشان، افزود: یکی از راه‌های درآمد تولیدکنندگان ماهیان زینتی، فروش شب عید بود که در آغاز سال نو تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

کافی‌زاده گفت: اگرچه دولت برای جبران خسارت‌های تولیدکنندگان ماهیان زینتی تسهیلاتی در نظر گرفته است، اما با توجه به خسارت گسترده این تسهیلات کافی نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید