Iranian Agriculture News Agency

افزایش صادرات لبنیات

صادرات فرآورده‌های خام دامی و لبنی استان اصفهان به ۲۶ کشور جهان، از لحاظ کیفی هیچ‌گونه برگشتی از این کشور‌ها نداشته است.

افزایش صادرات لبنیات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، در فرآیند صادرات فرآورده‌های خام دامی و لبنی استان به ۲۶ کشور جهان، از لحاظ کیفی تاکنون هیچ‌گونه برگشتی از این کشور‌ها اتفاق نیفتاده است و رضایت کامل از محصول دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: دامپزشکی در زمینه تولید و صادرات فرآورده‌های خام دامی و لبنی به لحاظ حفظ سلامت جوامع انسانی بسیار جدی است تا محصول سالم به دست مشتری داخلی و خارجی برسد.

موحدی افزود: شیر، خامه، عسل، ماهی تازه، میگو، تخم مرغ و انواع فرآورده‌های خام دامی و لبنی از جمله محصولاتی است که با نظارت سخت‌گیرانه دامپزشکی به کشورهایی چون روسیه، چین، هنگ کنک، ویتنام، ترکیه، کویت و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و گواهی جهانی صادر می‌شود.

او اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد خامه پاستوریزه کشور در استان اصفهان تولید و به روسیه صادر می‌شود و این استان یکی از استان‌های برتر در صادرات کیفی خامه پاستوریزه در کشور است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۱۸ هزارتن انواع فرآورده‌های خام دامی و لبنی به ارزش بیش از ۱۹ میلیون دلار با رشد ۲ و نیم برابری در مقایسه با مدت مشابه پارسال و نظارت دامپزشکی، به ۲۶ کشور جهان از استان اصفهان صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید