Iranian Agriculture News Agency

حق‌آبه کشاورزان فریدنی نادیده گرفته شده است

حق‌آبه کشاورزان فریدنی نادیده گرفته شده است و برای جلوگیری از مشکلات، آب منطقه‌ای باید آب مورد نیاز کشاورزان را در اختیار آنها قرار داده شود.

حق‌آبه کشاورزان فریدنی نادیده گرفته شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین محمد صالحی با اشاره به حق ضایع شده کشاورزان فریدنی اظهار داشت: آب منطقه‌ای اصفهان قراردادی با مسئولان شهرستان چادگان و فریدونشهر منعقد کرده و مقرر شده بود با توجه به مفاد این قرارداد میزان آبی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد ولی این وعده محقق نشده است.

وی افزود: آب منطقه‌ای اصفهان به بهانه‌های مختلف آب را تخصیص نداد و حق آبه ای را که برای کشاورزان در نظر گرفته شده بود را محدود کرده است.

مسئولان از زحمات کشاورزان غافل نباشند

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس با اشاره به نقش مردم در شکوفایی انقلاب اسلامی تاکید کرد: مسئولان باید دقت کنند که زحمات کشاورزان و این مردم انقلابی و مؤمن نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: آب منطقه‌ای باید آب مورد نیاز کشاورزان را در اختیار آنها قرار دهد؛ در غیر این صورت این کار و رفتار مسئولین اخلال در امور اجتماعی ایجاد کرده و عوارضش گریبانگیر مسئولان خواهد شد.

عدم تعهد آب منطقه‌ای به مصوبات فشارهای زیادی بر کشاورزان وارد می‌کند

محمدصالحی با بیان اینکه عدم تعهد آب منطقه‌ای به مصوبات وزارت نیرو و قراردادهایش فشارهای زیادی بر کشاورزان وارد می‌کند، تاکید کرد: مقرر شده بود تسهیلاتی جهت وصل و نصب کنتور آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد ولی در این شرایط وخیم اقتصادی از کشاورزان وجه نقدی برای نصب کنتور می‌خواهند و این عادلانه نیست.

وی گفت: اگر این تصمیم کلی است پس چرا فقط برای منطقه فریدن فشار وارد می‌کنند؛ چرا باید مردم منطقه فریدن فشار و مشکلات منطقه را تحمل کنند ولی منفعت و آب حاصله تنها برای مردم اصفهان باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید