Iranian Agriculture News Agency

به دستور اردوغان و برای تسکین آلام مردم لبنان

ترکیه برای لبنان 400 تن گندم ارسال می‌کند

در پی انفجار مهیب روز گذشته در بندر بیروت، به دستور رجب طیب اردوغان حدود 400 تن گندم برای مردم لبنان ارسال خواهد شد.

ترکیه برای لبنان 400 تن گندم ارسال می‌کند

در پی انفجار مهیب روز گذشته در بندر بیروت، به دستور  رجب طیب اردوغان  رئیس جمهوری ترکیه حدود 400 تن گندم برای مردم لبنان ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد نوری ارسوی،  Mehmet Nuri Ersoy وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت که در پی انفجار مهیب روز گذشته در بندر بیروت، به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور حدود 400 تن گندم برای مردم لبنان ارسال خواهد شد.

در ادامه پیام توئیتری محمد نوری ارسوی آمده است:

'' ترکیه به دستور رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، برای تسکین آلام مردم لبنان وارد عمل شد. لبنان که در انفجار دیروز بخش اعظمی از سیلوهای گندم خود را از دست داد، از کشورمان تقاضای کمک کرد. آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» حدود 400 تن گندم را به دست مقامات لبنانی خواهد رساند.''

aaaa

عصر سه شنبه هفته گذشته انفجار مهیبی در مجاورت بندر بیروت در لبنان به وقوع پیوست که منجر به مرگ دست‌کم 135 نفر و مجروحیت بیش از 5 هزار نفر شد.

در این انفجار  ساختمان‌های اطرف این بندر از جمله خانه سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق این کشور، مقر نخست‌وزیری لبنان و مسجد محمدالامین خسارات سنگینی دید.

خبرگزاری رسمی لبنان (LNA) نیز اعلام کرد انفجار از انبار مواد منفجره در بندر بیروت نشات گرفته، تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است. این انفجار بزرگ‌ترین انفجار در بیروت پس از حادثه ترور رفیق الحریری در سال 2005 به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است پس از درج گزارش ویژه ایانا از اثرات انفجار محموله نیترات آمونیوم در بندر بیروت لبنان و تخریب سیلوها، در لبنان که منجر به از دست رفتن بخش اعظمی از غلات و به ویژه گندم مردم این کشور شد؛ بنیاد ملی گندمکاران ایران نیز در اقدامی پیش‌دستانه و انسان‌دوستانه برای تامین گندم مورد نیاز از مازاد تولیدات امسال (که به گفته دبیر کل این بنیاد تولیدات امسال دست کم 2 میلیون تن مازاد خواهیم داشت و مشکلی برای نیاز داخلی نیست؛ در صورت مساعدت دولت در تامین اعتبار لازم به چراغ سبز بنیاد گندمکاران امکان ارسال آن در صورت صلاحدید و تصمیم دولت وجود خواهد داشت. اگرچه تا این لحظه از برنامه و میزان این حمایت جزییات دقیق و کاملی اعلام نشده است. (لینک اینجا)

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید