Iranian Agriculture News Agency

گفتگوی ایانا با خبرنگاران فعال و نمونه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی / 2

بازهم این شغل مهم و خطرناک را انتخاب می کردم!

ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، شما را به مصاحبه زیبا و جالب خبرگزاری ایانا با آقای علی حیدری از خبرنگاران واحد خبر صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی – شبکه سهند ، یکی از فعال ترین خبرنگاران بخش کشاورزی و چهره شاخص خبر در بخش کشاورزی دعوت می کنیم.

بازهم این شغل مهم و خطرناک را انتخاب می کردم!

خبرگزاری ایانا / جناب آقای حیدری با سلام و احترام خدمت شما،  لطفا در ابتدا معرفی مختصری از خود داشته باشید و بفرمایید کار خبرنگاری را از چه زمانی و  کجا شروع کردید ؟

با سلام و تبریک این روز فرخنده بنده کار خبری را از سال 69 در شهرستان میانه با مطبوعات و در سال 71 با نمایندگی صداوسیما تبریز در میانه آغاز کرده ام و از سال 79 به عنوان خبرنگار به صورت رسمی در این حوزه فعالیت دارم.

کدام عوامل باعث شدند که مسیر زندگی شما در راه خبررسانی و دغدغه های مردم قرار بگیرد؟

علاقه شدید به این حوزه و اهتمام جدی برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بنده را به حوزه فعالیت خبری سوق داده است.

کدام زمینه را بیشتر برای انتشار خبر و تحلیل قرار می دهید بخش کشاورزی در اولویت چندم شماست؟

بیان نیازهای جامعه و کمک به توسعه و پیشرفت کشور وظیفه همگانی است. اما خبرنگار در این حوزه وظایف مضاعفی دارد و کمک به تولید محصولات کشاورزی در تمام زمینه ها جزو اولویت های مهم و اصلی بنده است.

رمز موفقیت یک خبرنگار از دید شما؟

موفقیت خبرنگار در گرو صداقت و تلاش بیشتر میسر می شود.

کدام یک از گزارش ها یا خبرهایتان را در بخش کشاورزی بیشتر از همه دوست دارید یا تلخ ترین و شیرین ترین خبر که تا حالا کار کردید چه بوده است؟

تهیه گزارش در تمام حوزه ها تلخی و شیرینی های خاص خود را دارد اما آنجا که بتوانم گزارشی برای توسعه کشور و خودکفایی محصولات کشاورزی تولید نموده و پخش کنم بسیار خرسند می شوم تهیه و پخش گزارش فاسد شدن پرتقال‌های شب عید در سالهای گذشته در حوزه کشاورزی که دیگر جای خود دارد!

تا چه حد فشار دیگران روی عملکرد شما تاثیرگزار بوده؟

متاسفانه دولتی بودن رسانه ملی در ایران باعث شده است بسیاری از مسائل که برای مدیران ناراحت کننده می شود محدودیت ها را زیاد کند که در این مجال بیان آن مقدور نیست.

نوع برخورد مردم و مسئولین به ویژه مسئولین بخش کشاورزی با شما چگونه است و چه انتظاراتی از آنها دارید؟

برخوردها در این حوزه هم بسته به شرایط دارد ....

تا چه حد در زمینه خبرنگاری از خودتان راضی هستید؟

رضایت از خود خوب نیست اما تلاش ها باید رضایت بخش باشد آن هم از نگاه مردم نه مدیران.

اگر قرار  شود یک بار دیگر برگردید به سن جوانی باز هم دوست داشتید خبرنگار بشوید؟

حتما بازهم این شغل مهم و خطرناک را انتخاب می کردم.

بهترین گزارشی که تا حالا از بخش کشاورزی کار کردید و دوستش داشتید؟

بازهم گزارش "پرتقال" و "تولید گیاهان داروئی "و "گل محمدی سفید "و ...

در زندگی مدیون چه کسی هستید؟

در زندگی مدیون خانواده ام هستم که مرا در شرایط مختلف کاری تحمل کردند.

یک خبرنگار چه وقت از زندگیش راضی می شود؟

زندگی با شم خبری همواره لذت بخش است

حرف اخر

روز" خبرنگار" کرونایی / امسال 17 مرداد سال 99 درایام کرونایی  روز خبرنگار از راه رسید.

بدون هیچ توضیح اضافی باید گفت خبرنگار یعنی " از مردم با مردم و برای مردم " زیستن و کارکردن و رفتن است این روز فرخنده که در آستانه عید الله الاکبر " عید غدیر " مقارن گشته بر تمامی همکاران عزیز بویژه به آنان که یک عمر تلاش عاشقانه کردند همچون استاد مرحوم " عزیز حمزه زاده" که  از این دنیای فانی رخت بربستند ، رفتند و چه آنان که عمرشان مستدام باد ، از جمله استاد" مهرداد وحدتی" سردبیر اخلاق مدار و خبرنگاران پیشکسوت  و" با زن نشسته "چون آقایان داوری ، اروجعلی پور، نجفی ، علیمی، وفا و جلیل نژاد که چندین سال در کنار هم زندگی خبری داشتیم و همچنین به همه همکاران فعلی ام اعم از خبرنگاران مظلوم اعم از تبریز و شهرستانها ، تصویربرداران پرتلاش، تدوین گران نکته سنج و ساعی ، دبیران و سردبیران تلاشگر گویندگان بزرگوار، رانندگان عزیزحوزه خبر و دیگر فعالان عرصه خبر دیداری ، شنیداری و نوشتاری استان آذربایجان شرقی به ویژه فعالان حوزه خبرگزاری ها و مطبوعات تبریک عرض می نمایم . امیدوارم همه همکاران بدور از اثرات و خطرات کرونا با خاطرات تلخ و شیرین فعالیت های خبری زندگی توام با سلامتی و موفقیت داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید