Iranian Agriculture News Agency

کمک به طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی محدودیت ندارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه دولت از اجرای طرح های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی حمایت می کند، گفت: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات و کمک به اجرای این طرح ها وجود ندارد.

کمک به طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی محدودیت ندارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، عبداله یوسفی گفت: در شرایطی هم که حالت تجمیعی باشد (چاه عمیق، قنات) و تعداد مالکان زیاد باشند و آنها هم آماده اجرای طرح باشند دولت کمک های خوبی را خواهد کرد.

وی از کشاورزانی که دارای زمین های کوچک هستند خواست تا در قالب تشکل ها زمین های کوچک را یکپارچه کنند و افزود: حتی دولت برای اجرای طرح های آبیاری نوین اراضی یکپارچه  تمامی هزینه ها را پرداخت می کند که هم اکنون این یک فرصت است تا بهره برداران آن را غنیمت بدانند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اراضی این استان خرد و در قطعات کوچک هستند گفت: برای اجرای سامانه های آبیاری نوین در اراضی کوچک و خرده مالکی هزینه های زیادی انجام می شود که اگر کشاورزان زمین های خود را تجمیع کنند دولت ۱۰۰ درصد اعتبارات را اختصاص می دهد.

یوسفی با بیان اینکه علاوه بر افزایش راندمان آبیاری افزون بر ۳۰ درصد میزان تولید در واحد سطح نیز افزایش می یابد افزود: اجرای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی هزار و ۹۶۷ هکتار، طرح های تامین آب کشاورزی به میزان 3018 میلیون متر مکعب، احیا و مرمت قنوات استان به میزان266 کیلومتر و اجرای کانال های آبیاری عمومی و لوله گذاری استان به میزان 330 کیلومتر از اقدامات دیگر دولت تدبیر و امید در بخش آب کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید