Iranian Agriculture News Agency

معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سال 99/سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری در زمینه طرح‌های آبیاری طی 7 سال

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند

معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری است که می‌تواند راندمان آبیاری را به شکل گسترده‌ای ارتقا دهد.

اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سال 99/سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری در زمینه طرح‌های آبیاری طی 7 سال

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، علیمراد اکبری معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه 15 مرداد در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، با بیان این‌ که خبرنگار وجدان بیدار یک جامعه است، اظهار کرد: قطعا خبرنگار عصاره قلم را در راه حق و حقیقت به کار می‌گیرد و با آگاهی داشتن از مسائل در قبال کج اندیشی، کج رفتاری و مقابله با دخالت‌های بیگانگان مسئول است.

*قانون حفاظت از خاک در آستانه تصویب

معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به دست‌آوردهای این وزارت‌خانه در پروژه خدا آفرین خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته آینده، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه سد خدا آفرین بازدید خواهد کرد.

وی افزود: از 36 هزار هکتار مساحت این پروژه، 9 هزار هکتار زیر کشت بوده و مابقی آن در انتظار تخصیص اعتبار از سوی دولت است.

اکبری در رابطه با پروژه 46 هزا هکتاری دشت سیستان گفت: 32 هزار هکتار از این طرح در خرداد ماه به بهره‌برداری رسیده و 14 هزار هکتار باقیمانده از طرح تا شروع کشت پاییزه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعتبار طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال 99 بیش از 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرده و گفت: از این میزان اعتبار 100 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی افزود: طی 7 سال گذشته حدود 12 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در زمینه طرح‌های آبیاری سرمایه‌گذاری شده است.

*رشد 14 برابری اعتبار اعتبار طرح احیا و مرمت قنوات در سال 99

اکبری تأکید کرد: اعتبار طرح احیا و مرمت قنوات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال جاری 140 میلیارد تومان است که این اعتبارات در مقایسه با 5 سال گذشته رشد 14 برابری داشته است.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی سهم یارانه دولت برای تجهیز مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری تصریح کرد: در چند سال گذشته حدود 65 تا 70 درصد از هزینه تجهیز مزارع به سامانه‌ قطره‌ای توسط دولت پرداخت شده و با وجود افت و خیز قیمت‌ها، استقبال خوبی از این طرح شده است.

معاون امور خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی از تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در سال جاری 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به این سامانه‌ها مجهز شدند و 132 هزار هکتار هم در دست اجرا است.

اکبری  با تاکید بر نقش مهم توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بر افزایش بهره‌وری آب، گفت: از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری است که می‌تواند راندمان آبیاری را به شکل گسترده‌ای ارتقا دهد.

وی در رابطه با قانون حفاظت از خاک عنوان کرد: قانون حفاظت از خاک در مراحل پایانی است و تا هفته آینده برای تصویب به هیئت دولت ارسال می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید