Iranian Agriculture News Agency

پروانه چرای دام در مراتع کاشان ساماندهی می‌شود

از مجموع ۶۰۰ پروانه فعالیت بهره برداران مراتع شهرستان، ۴۸۰ پروانه با نصب هولوگرام مغناطیسی ساماندهی شده است.

پروانه چرای دام در مراتع کاشان ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمد مهدی شریفی اظهار کرد: این هولوگرام، گواهینامه‌ای است که پرداخت عوارض مرتع، مالکیت و تعدام دام را مشخص کرده و از سوء استفاده های احتمالی و چرای بیش از اندازه دام جلوگیری می کند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، حفظ پوشش گیاهی در مراتع، بهبود معیشت مردم و تولید علوفه مورد نیاز دام است که مرتع داران با پروانه های دارای هولوگرام می توانند عوارض دولتی سالانه را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک پرداخت کنند.

شریفی تصریح کرد: پروانه فعالیت برای مرتع دارانی صادر می شود که صاحب بیش از ۱۰ واحد دامی بوده و قبل از سال ۸۵ مراتع آنها ممیزی شده است و مدارک مورد نیاز برای دریافت هولوگرام شامل مدارک شخصی، اصل پروانه و فیش پرداختی عوارض سال های قبل  و ارایه آنها به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: از مجموع ۳۷۶ پروانه چرا در مراتع ییلاق، ۳۰۰ پروانه و از بین ۲۲۲ پروانه مراتع قشلاق نیز ۱۷۵ پروانه، هولوگرام دریافت کرده اند.

وی گفت: عوارض سالانه برای هر دام مبلغ ۲۰ هزار ریال است که در دو نوبت فصل ییلاق و قشلاق از بهره برداران دریافت می شود و قابل به روز رسانی در هر سال است. مرتع داران با مراجعه به سایت پنجره واحد جهاد کشاورزی به نشانی eagri.maj.ir جهت دریافت هولوگرام ثبت نام کنند.

شریفی افزود: مراتع شهرستان کاشان مساحت ۳۷۰ هزار هکتار را شامل می شود که دو هزار خانوار از موجودی این مراتع گذران زندگی می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان، افزود: شهروندان باید بدانند که ارزش زیست‌ محیطی هر مرتع بیش از ارزش اقتصادی آن است زیرا علاوه بر ارزش تفریحی و گردشگری، وجود مرتع، امکان حفظ منابع آب را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید