Iranian Agriculture News Agency

در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور انجام شد:

برگزاری 2 مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن علمی زنبور عسل/ تصویب مفاد جدید اساسنامه و انتخابات هیئت مدیره جدید

امروز در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، و با رعایت پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا- کووید 19؛ دو مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن زنبور عسل ایران و همچنین انتخابات هیئت رئیسه این انجمن برای دوره 3 ساله پیش رو برگزار شد.

برگزاری 2 مجمع عمومی عادی و فوق العاده انجمن علمی زنبور عسل/ تصویب مفاد جدید اساسنامه و انتخابات هیئت مدیره جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی انجمن زنبور عسل، امروز سه شنبه 14 مرداد در موسسه تحقیقات علوم دامی واقع در کرج برگزار شد.

در مجمع عمومی فوق‌العاده مفاد جدید اساسنامه که به تایید وزیر علوم و فناوری و رئیس هیئت مدیره انجمن زنبور عسل رسیده بود، قرائت شد که به شرح زیر است:

طبق این اساسنامه حداقل ۶۰ درصد از اعضای هیئت موسس باید دارای مرتبه استادی یا دانشیاری باشند.

ماده۶ : کلیه انجمن‌ها در پایان هر سال مکلف به اعلام تعداد اعضای خود به کمیسیون هستند و هر گونه تغییر، الحاق یا اصلاح در مواد اساسنامه باید به تعیین کمیسیون برسد.

ماده ۱۱ : دعوت از نماینده کمیسیون انجمن برای انتخابات.

ماده ۱۲ : نماینده کمیسیون ضمن حضور در مجامع عمومی و سایر مجامع موظف به اعمال مصوبات کمیسیون انجمن است.

ماده ۱۳ : تکمیل مدارک مربوط به برگزاری جلسات مجامع عمومی و ارسال آن به کمیسیون حداکثر تا ۱۵ روز آینده.

ماده ۱۵ : دوره تصدی هیئت مدیره انجمن حداکثر 3 سال و عضویت در هیئت مدیره بیش از 2 دوره متوالی مجاز نیست، حداکثر ۲ نفر از مشمولان این قاعده، در صورت کسب بیش از 3/4 آراء حاضران در جلسه مجمع عمومی، برای دوره‌های دیگر به عضویت هیئت مدیره در خواهند آمد.

ماده ۱۶: چنانچه هیئت مدیره متشکل از 7 عضو باشد، حضور حداقل 4 عضو هیات علمی ضروری است.

تبصره ۱ : مابقی هیئت مدیره از اعضای شاغل در بخش‌های دولتی و غیر دولتی انتخاب می‌شوند.

تبصره ۲ : انتخاب بیش از ۲ نفر از هر موسسه یا دانشگاه مجاز نیست.

تبصره ۳ : واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع یک موسسه محسوب می‌شوند.

تبصره ۴ : در موارد خاص ترکیب اعضای هیئت مدیره به تصویب کمیسیون وزارت علوم می‌رسد.

ماده ۱۷ : تبصره ۱ : اعضای هر انجمن حداکثر در ترکیب هیئت مدیره 2 انجمن قرار می‌گیرند و مجاز به عضویت در هیئت مدیره انجمن‌های بیشتر نیستند.

تبصره ۲ : هر عضو هیات علمی حداقل می‌تواند وکالت یک عضو دیگر را داشته باشد، بیش از یک نفر مجاز نیست.

ماده ۲۷: تغییر موارد دستورالعمل حاضر بر عهده وزیر علوم و فناوری خواهد بود.

 

IMG-20200804-WA0018

 

IMG-20200804-WA0014

امروز و مجمع عمومی فوق العاده و عادی انجمن زنبور عسل ایران و همچنین انتخابات هیئت رئیسه این انجمن در محوطه موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا- کووید 19؛  برای یک دوره 3 ساله پیش‌رو برگزار شد.



در ادامه؛ غلامحسین طهماسبی رئیس انجمن علمی زنبور عسل ایران در مجمع عمومی عادی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعضای انجمن زنبور عسل، ۱۵۹ نفر عضو پیوسته، ۷۹ نفر عضو دانشجویی و ۸۴ نفر عضو وابسته در این انجمن عضویت دارند.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در در طول 3 سال گذشته انجمن زنبور عسل خاطرنشان کرد: برگزاری جلساتی با تشکل‌های مرتبط با صنعت و جلساتی با سازمان ملی استاندارد برای حل قوانین استاندارد در خصوص عسل و محصولات صنعت زنبورداری از جمله اقدامات این انجمن بوده است.

طهماسبی افزود: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تشکیل کانون هماهنگی صنعت و دانش بنیان زنبورعسل جلسه داشتیم که این کانون از بخش‌هایی است که در زمینه ارتباط صنعت و دانش فعالیت می‌کند، همچنین جلسات نشست مشترکی را با انجمن بیوفیزیک - بیوشیمی داشتیم که منجر به انعقاد تفاهم نامه و همکاری با آن شد و جلسه مشترکی را هم با اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران داشتیم.

وی در رابطه با برگزاری کارگا‌ه‌های آموزشی برای اعضای انجمن و زنبورداران گفت: ۱۴ دوره کارگاه آموزشی در این 3 سال برگزار شد که انجمن زنبور عسل یکی از برگزار کنندگان این دوره‌ها بود.

رئیس انجمن زنبور عسل ایران ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها، همکاری در برگزاری نخستین همایش روز جهانی زنبور عسل در سالن خوشه وزارت جهادکشاورزی در اردیبهشت سال 98 و برگزاری ویدیوکنفرانس روز جهانی زنبور عسل در اردیبهشت ۹۹ از جمله همایش‌های ما بود، همچنین برگزاری دومین کنگره بین‌المللی و دهمین کنگره ملی زنبور عسل در بهمن 98 از شاخص‌ترین موارد فعالیت انجمن علمی زنبور عسل طی 3 سال گذشته بوده است.

طهماسبی تصریح کرد: در این 3 سال ، 6 نسخه دو فصلنامه هم توسط انجمن زنبور عسل منتشر شده است.

در پایان این مجمع، انتخابات برای تعیین اعضای هیئت رئیسه انجمن زنبور عسل برگزار شد تا 7 عضو اصلی و 3 عضو علی‌البدل و 2 بازرس برای مدت 3 سال انتخاب شوند که در این دوره نیز غلامحسین طهماسبی بیشترین رأی را به خود اختصاص داد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید