Iranian Agriculture News Agency

ضرورت توجه به صنایع تبدیلی در بحث گیاهان دارویی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای برنامه‌های عملیاتی در حوزه فرآوری، تکمیل زنجیره تولید و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در محصولات کشاورزی یک امر ضروری است.

ضرورت توجه به صنایع تبدیلی در بحث گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، از پله‌های کاشت و داشت گیاهان دارویی که بگذریم به سکوی برداشت می‌رسیم، سکویی که نه تنها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان مناسب است، بلکه می‌تواند برای بازرگانان نیز توجیه اقتصادی داشته و همچنین عاملی برای توسعه و حل مشکل بیکاری در استان باشد.

به گفته مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری مشکلاتی نیز در بحث گیاهان دارویی وجود دارد، که یکی آن است که استان فقط به بحث تولید پرداخته است.

شیرانی افزود: موضوع صنایع تبدیلی، بازاریابی و فرآوری این گیاهان نیز باید پیش‌بینی شود زیرا در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه بیشتر گل‌محمدی تولیدشده در استان برای یزد و کاشان فرستاده می‌شود، ادامه داد: البته چند شرکت در استان فعال هستند که محصولات تولیدی را خریداری و به شرکت‌های داروسازی و دیگر شرکت‌ها می‌فرستند ولی تعداد این شرکت‌ها نیز اندک است.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت موضوع بسته‌بندی و یا بِرنَد کردن برخی از محصولات گیاهان دارویی در استان، تاکید کرد: در این زمینه کمی فاصله وجود دارد، موسیر می‌تواند به عنوان یک برند از استان مطرح شود، بنابراین لازم است این موضوع در دستور کار متولیان قرار گیرد.

شیرانی خاطر نشان کرد: زعفران تولیدشده در استان نیز به صورت فله‌ای خریداری و با برند خراسان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: البته سرمایه‌گذارانی در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و برای بحث مجوزها در حال انجام کارهای اولیه هستند، ولی در هر صورت این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید