Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۱۱۹ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۱۹ هزار و ۱۰۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و ۹۳ درصد بهای محصول نیز پرداخت شده است.

بیش از ۱۱۹ هزار تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سیدجلال موسوی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بابت وجه محصول به گندم‌کارانی که تا پایان دوم مرداد ماه سال جاری تحویل داده اند پرداخت شده است.

وی افزود: این میزان گندم خریداری شده در قالب ۲۰ هزار و ۵۱۰ محموله و از  هفت هزار و ۷۹ کشاورز بوده است.

موسوی گفت: در اوج خرید گندم ۲۶ مرکز خرید فعال بود که با توجه به اینکه بخش زیادی از محصول گندم‌زار های این استان برداشت شده است هم اکنون ۱۵ مرکز فعال است.

وی اظهار کرد: در تمامی شهرستان ها  دست کم یک مرکز برای خرید گندم فعال است.

موسوی با بیان اینکه قیمت کشوری مصوب گندم ۲۵ هزار ریال است افزود: اما قیمت خریداری شده گندم در استان به طور متوسط ۲۵ هزار و ۶۰ ریال بوده است.

وی افزود: سیلوی مرکز استان در ۴۵ روز به صورت شبانه روز فعالیت داشته است که هم اکنون با توجه به کاهش برداشت گندم از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب دایر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: هنوز دو تا سه هزار تن گندم سال زراعی گذشته در سیلوها باقی مانده است که در اختلاط با گندم امسال تبدیل به آرد می شود.

وی افزود: پارسال ۱۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی و سه هزار تن به صورت توافقی در ۲۳ مرکز  خریدار شد که امسال نیز پیش بینی می‌شود همین میزان باشد.

موسوی ظرفیت انبار گندم در استان را ۲۵۰ هزار تن دانست.

وی اظهار کرد: این استان از شرایط مطلوبی از ذخیره‌سازی کالاهای اساسی گندم، شکر و برنج برخوردار است و با توجه به تلاش‌های صورت پذیرفته در راستای برآورده کردن نیازهای کالاهای اساسی در بین مردم توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران جای هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالای اساسی و تنظیم بازار آن در استان وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید