Iranian Agriculture News Agency

۹ هزار تن طالبی امسال از مزارع شهرضا برداشت می‌شود

افزون بر ۹ هزار و ۱۰۰ تن محصول طالبی و گرمک به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرضادر سال جاری از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

 ۹ هزار تن طالبی امسال از مزارع شهرضا برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رضا باقری در حاشیه بازدید  برداشت این محصول اظهارداشت: امسال ۲۶۰ هکتار از زمین‌های زراعی این منطقه به کاشت طالبی اختصاص یافته است.

به گفته وی بیشترین طالبی شهرستان در منطقه پُرزان کشت شده که تاکنون حدود ۹۰ درصد کشاورزان در مزارع کار برداشت را خاتمه دادند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت طالبی به دلیل کاهش بارندگی و خشک‌سالی در مزارع این شهرستان از ۴۰۰ هکتار در سال‌های عادی به ۲۶۰ هکتار در سال ۹۹ کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا متوسط تولید طالبی در هر هکتار از مزارع را حدود ۴۰ تن برآورد کرد و گفت: کل مزارع کشت صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده است.

باقری تصریح کرد: محصول طالبی و گرمک شهرضا علاوه بر مصرف شهرستانی با توجه به کیفیت خوب و بهره‌مندی از بازار پسندی مناسب، در میادین میوه و تره‌بار استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان نیز عرضه می‌شود.

رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا نیز در همین پیوند اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول در این منطقه برداشت شد.

مرتضی کافی نرخ هر کیلوگرم گندم خریداری شده را دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی برداشت جو از سطح ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع این خطه را یادآور شد و افزود: افزون بر۲۰ هزار تن جو نیز برداشت شده که به علت پایین بودن قیمت خرید تضمینی تمامی آن جذب بازار آزاد شد.

رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا نرخ خرید تضمینی جو برای هر کیلوگرم را یک‌هزار و ۶۲۰ تومان عنوان کرد و گفت: نرخ بازار آزاد به ازای هر کیلوگرم جو ۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

از مجموع ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت پاییزه و ۲ هزار و۳۰۰ هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.

۴۵۰ حلقه چاه کشاورزی و ۱۱۰ رشته قنات، آب بخش کشاورزی شهرستان شهرضا را تامین می‌کنند و به طور میانگین در هرثانیه ۶ لیتر آب از این منابع آبی برداشت می‌شود.

همچنین هفت هزار و ۵۰۰ بهره بردار شهرضایی در بخش زراعت و باغبانی از جمله انار، هنداونه، خیار، خربزه، طالبی و سبزی و صیفی‌جات این خطه فعال هستند.

شهرستان شهرضا با حدود ۱۶۰ هزار جمعیت، در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید