Iranian Agriculture News Agency

کاربرد اپلیکشن‌ها در کشاورزی هوشمند

استفاده از تکنولوژی های تلفن همراه به عنوان یک ابزار مداخله در کشاورزی به طور جهانی رو به افزایش است. همه گیر شدن استفاده از گوشی های هوشمند تاثیر مثبتی را از چند جنبه بر کاهش فقر پایدار و قابلیت دسترسی به عنوان چالش اصلی در بهره برداری از پتانسیل کامل در کشاورزی می‌گذارد.

کاربرد اپلیکشن‌ها در کشاورزی هوشمند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، در دنیای امروز با پیشرفت  مرز های دانش، روند کشاورزی هوشمند رو به رشد است و به نظر نمی رسد که به این زودی ها نیز متوقف گردد.

امروزه ده ها اپلیکیشن ایرانی و خارجی برای حل مشکلات کشاورزی وجود ساخته و به کار گرفته شده اند . این برنامه های کاربردی به کشاورزان کمک می کنند تا با جمع آوری داده های ارزشمند، محصولات زراعی خود را به خوبی مدیریت کنند.

علاوه بر این اپلیکیشن های کشاورزی به اعمال رویکردی هوشمندانه در بخش های مختلف زنجیره تولید مواد غذایی کمک می کند.

به‌طور کلی اپلیکیشن های کشاورزی به منظور کاهش هزینه های کشاورزان و در نتیجه افزایش بهره وری آنها طراحی و توسعه یافته اند.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در بخش توسعه فن‌آوری وبازاریابی محصولات کشاورزی در گفتگو با ایانا در شهرکرد گفت: اپلیکیشن های هواشناسی به کشاورزان کمک می کنند تا از شرایط واقعی آب و هوا مطلع شده و بر طبق ان برنانه ریزی نمایند.برخی از اپلیکیشن ها در این زمینه حتی می توانند انواع شرایط آب و هوایی مانند رطوبت ، بارندگی و دما را در لحظه تشخیص و به کشاورز نمایش دهند.

یاسر رحیمیان افزود : امروزه با استفاده هرچه بیشتر از اینترنت و تلفن های همراه سهولت و دسترسی به اپلیکشن های تلفن های هوشمند افزایش یافته و با استفاده  از اپلیکشن های متععد طراحی شده در بخش آموزش اصول فنی کشاورزی، دامداری  و باغداری می توان اصول فنی را به سهولت و صرف کمترین هزینه فرا گرفت و با استفاده بهینه از منایع موجود، راندمان تولید در واحد سطح را بالا برده و سود بسیار خوبی را برای کشاورزان پیش‌بینی کرد.

رحیمیان تصریح کرد : مدیریت مزرعه با  اپلیکیشن ها در طولانی مدت بیشترین سود را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت ، چرا که به آنها کمک می‌کند تا به سهولت سایر امورات خود را پیگیری کنند و همینطور تغییرات لازم را برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری انجام دهند. به کمک اپلیکشن‌ها می‌توان میانگین داده های چندین سال را با هم مقایسه کرده و بر اساس آن تصمیمات هوشمندانه‌تری گرفت.

گرایش جوانان به فضای اینترنت و گوشی هوشمند می‌تواند نشانه‌ای از جذابیت کشاورزی هوشمند برای آنان باشد. با به کارگیری این نوع کشاورزی، مهاجرت از روستا به شهر کاهش چشمگیری پیدا می کند و حتی جوانانی که برای انجام شغل های صنعتی به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند، به روستای خود بازگشته و شغل اجدادی خود (کشاورزی) را ادامه می دهند. در این صورت، پراکندگی جمعیت معقول تر خواهد بود و فرصت های شغلی و اشتغال زایی در کشور افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید