Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

لایروبی جهادی کانال های پایاب سد قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از لایروبی جهادی کانال های پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین به طول بیش از یک کیلومتر خبر داد و گفت: این اقدام جهادی توسط بسیجیان پایگاه مقاومت امام سجاد روستای نجف آباد انجام شده است.

لایروبی جهادی کانال های پایاب سد قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی با تاکید بر اینکه نیروی بسیج و گروه های جهادی بازوی توانمندی در اجرای طرح های مختلف خصوصا بخش کشاورزی است، تصریح کرد: به منظور لایروبی این بخش از کانال های پایاب سد بالغ بر 30 نفر از نیرو های جهادی مشارکت و حضور فعال داشته اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموعه امور فنی و زیر بنایی در شرایط خاص اعتباری به منظور انجام طرح های های عمرانی و اجرایی قرار دارد، اظهار کرد: برآورد اعتباری برای لایروبی هر کیلومتر از کانال ها بیش از 60 میلیون ریال است که با انجام طرح جهادی مذکور در هزینه های جاری دولت صرفه جویی شده است.

او با تقدیر از تمامی نیرو های جهادی که در طرح های مختلف بخش کشاورزی مشارکت اثر بخش دارند، افزود: لایروبی این قسمت از کانال ها موجب تسهیل در انتقال آب، افزایش دبی حق آبه روستای نجف آباد، تسریع در انتقال آب و افزایش بهره وری در آبیاری بیش از 200 هکتار از اراضی تحت شرب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ضمن ابراز امیدواری برای توسعه فرهنگ مشارکت عمومی در حفظ و نگهداری تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی بیان کرد: بیش از پنج کیلومتر از کانال های درجه سه و چهار در منطقه احداث شده است که لایروبی و نگهداری از آن یک ضرورت اساسی است و مشارکت تمای ذی نفعان را می طلبد.

به گفته وی؛ در چند سال اخیر ساخت و بهره برداری از کانال های فرعی پایاب سد سلمان فارسی قیروکارزین با قوت در حال پیگیری و انجام است که تخصیص اعتبار از منابع مختلف به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در تجهیز بیش از پیش مزارع تاثیر بسزایی خواهد داشت.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید