Iranian Agriculture News Agency

اقدامات و مداخلات جدید جهت کاهش موارد غرق شدگی در استخرهای کوچک

بیش از 50 درصد غرق شدگی ها در حوضها و استخرهای شخصی که به منظور کارهایی نظیر ذخیره آب کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی و مواردی از این دست بدون نظارت یا هماهنگی با این سازمان، تعبیه شده است، به وقوع می پیوندد.

اقدامات و مداخلات جدید جهت کاهش موارد غرق شدگی در استخرهای کوچک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، براساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت غرق شدگی سومین عامل مرگ و میر به علت سوانح و حوادث غیر عمدی است که متاسفانه آمار بالایی در میان کودکان زیر 5 سال به خصوص در روستاها دارد و بیش از 50 درصد غرق شدگی ها در حوضها و استخرهای شخصی که به منظور کارهایی نظیر ذخیره آب کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی و مواردی از این دست بدون نظارت یا هماهنگی با این سازمان، تعبیه شده است، به وقوع می پیوندد.

متاسفانه بر اساس آمار ثبت شده در سامانه حوادث مرکز هدایت عملیات و بحران، موارد غرق شدگی در کانالهای آبی و استخرهای کوچک در سال 99 رشد داشته است.

در این راستا  اجرای قوانین و مقررات در زمینه بهینه سازی محیط و افزایش ایمنی در استخرها و چاههای کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی مزید بر آموزش مردم بسیار اثر گذار خواهد بود به همین جهت لازم است کار فرمایان نسبت به حصار کشی و نصب علائم هشدار دهنده مشخص و به تعداد زیاد در اطراف منابع و مخازن آب اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید