Iranian Agriculture News Agency

۱۳۶ واحد کشاورزی آسیب دیده از کرونا به بانک‌های کردستان معرفی شدند

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۳۶ واحد کسب و کار کشاورزی این استان که در اثر شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت شده‌اند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

۱۳۶ واحد کشاورزی آسیب دیده از کرونا به بانک‌های کردستان معرفی شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  خلیل فعله‌گری، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در این استان ۴۸۳ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده که تاکنون ۱۶۸ مورد از این واحدها در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز تا کنون درخواست ۱۳۶ واحدها را بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بررسی و برای دریافت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب دولت به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ۴۸۳ واحد آسیب دیده شناسایی شده مشمول رسته چهاردهم کسب و کارهای مورد حمایت دولت از آسیب‌های شیوع ویروس کرونا متحمل بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت شده باشند.

وی افزود: این خسارت‌ها شامل ۲۲۹ میلیارد ریال به ۴۴۱ واحد مرغداری گوشتی، ۳۰ میلیارد ریال به پنج واحد مرغداری مادر گوشتی، یک میلیارد ریال به یک واحد تولید ماهیان زینتی و ۴۰ میلیارد ریال به ۱۳ واحد مرکز محصولات گلخانه‌ای سبزی، سیفی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی است.

فعله‌گری با بیان اینکه واحدهای کشاورزی متحمل خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان بیش از این میزان است اما این کسب و کارها در زیرمجموعه رسته‌های مورد حمایت دولت نیامده است، گفت: این زیربخش‌ها شامل واحدهای فعال در تولید گوشت قرمز و شیرخام بوده که در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به علت کاهش تقاضای مصرف به همراه سایر واحدهای مشمول رسته چهاردهم متحمل خسارت شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: تعطیلی رستوران‌ها و غذاخوری‌های، لغو مراسم عروسی و عزاداری و سفرهای نوروزی به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا از عمده دلایل کاهش تقاضای مصرف محصولات کشاورزی و دام و طیور در این سه ماه بوده است.

وی افزود: هم اکنون تمام اطلاعات مربوط به واحدهای کسب و کارآسیب دیده مشمول رسته چهاردهم (بخش کشاورزی) جمع آوری شده و در انتظار به روزرسانی سیستم کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بارگذاری و دریافت کد رهگیری به منظور معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید