Iranian Agriculture News Agency

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی شهرستان سامان:

کارشناسان پهنه، مروج زکات می‌شوند

جهاد کشاورزی در زمینه ی تبلیغ بیشتر این فریضه و آموزش دادن مروجین و مبلغین زکات بیشتر از قبل وارد عرصه می شود.

کارشناسان پهنه، مروج زکات می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، نخستین دوره آموزشی زکات با حضور کارشناسان پهنه در محل جهاد کشاورزی شهرستان سامان با حضور جناب احمدزاده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و حجت الاسلام و المسلمین مردانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد .

هدف از برگزاری این دوره آموزشی نهادینه کردن پرداخت زکات بین کشاورزان است.

حاج‌آقا مردانی در این دوره آموزشی پیرامون اهمیت زکات در دین مبین اسلام و راههای ترویج و تبلیغ زکات در میان کشاورزان و دامداران برای کارشناسان پهنه مطالبی ارائه نمودند.

وی بر اهمیت پرداخت زکات تاکید کرد و افزود زکات واجب الهی است که باعث برکت و عدالت میشود و روح و جان انسان را پاکیزه و تطهیر میکند.

وی همچنین اظهار کرد: پرداخت زکات در جامعه باعث کم شدن فاصله ی طبقاتی، فقر زدایی و رفع محرومیت میشود و با توجه به اینکه عمده ی پرداخت کننده ی زکات قشر کشاورز هستند انتظار داریم جهاد کشاورزی در زمینه ی تبلیغ بیشتر این فریضه و آموزش دادن مروجین و مبلغین زکات بیشتر از قبل وارد عرصه شود.

و در پایان جلسه مهندس احمدزاده خاطر نشان کرد پرداخت زکات به موقع توسط کشاورزان و دامداران میتواند در اقتصاد خانواده های کم بضاعت و افرادی که به خصوص در ایام بیماری کرونا متضرر شده اند، نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید