Iranian Agriculture News Agency

تأمین اعتبار ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب اراضی کشاورزی ایلام

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ۱۴ ایستگاه پمپاژ تامین آب اراضی و شبکه‌های آبیاری و زهکشی برای سال جاری در نقاط مختلف استان تامین اعتبار شده است.

تأمین اعتبار ۱۴ ایستگاه پمپاژ آب اراضی کشاورزی ایلام

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، رحمت الله قیصوری اظهار کرد: این طرح با اجرای سازمان جهادکشاورزی در سال ۹۶ آغاز شده و زمان بندی اتمام این طرح بین یک تا سه سال در نظر گرفته شده و پیشرفت فیزیکی احداث این ۱۴ ایستگاه بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

وی افزود: با تکمیل عملیات اجرایی ۱۴ مورد ایستگاه پمپاژ ۱۸هزار  هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده است و با ایجاد  سه هزار و ۴۰۰ شغل و ۱۵۰هزار  تن افزایش تولید محصولات کشاورزی نقشی اساسی را در اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تامین امنیت غذایی جامعه و توسعه پایدار اقتصادی ایفا خواهد کرد.

قیصوری در مورد برآورد میزان افزایش تولید سالانه این طرح یادآور شد: با آغاز بهره برداری از این پروژه ها سالیانه  چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد بهره برداران بخش کشاورزی افزوده می شود.

وی تاکید کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز این پروژه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

قیصوری یادآور شد: تاکنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن هزینه شده و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل آن نیاز است.

وی افزود: اعتبارات استانی برای اجرای عملیات تامین آب شامل ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال آب و برق و برقی و مخازن ذخیره و اعتبارات ملی برای اجرای شبکه های آبیاری هزینه می شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید