Iranian Agriculture News Agency

تجهیز ۵۰ درصد از اراضی مستعد به سامانه آبیاری نوین در استان زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان مستعد آبیاری نوین است که تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده است.

تجهیز ۵۰ درصد از اراضی مستعد به سامانه آبیاری نوین در استان زنجان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، جواد تاراسی گفت: تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده است.

 تاراسی در رابطه با اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار، اظهار کرد: در سال جاری برای اجرای بیش از ۱۸۱۷ هکتار زمین به منظور طرح آبیاری تحت‌فشار در استان هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان مستعد آبیاری نوین است که تاکنون بیش از ۵۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز شده است، افزود: اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و با استقبال خوب کشاورزان زنجانی نیز همراه شده است.

تاراسی با بیان اینکه یکی از اولویتهای مهم این سازمان در استان، اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار بوده و توجه به این امر مهم باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، اظهار کرد: اجرای این طرح از سال ۹۳ در استان آغاز شده و توفیقات خوبی داشته است که باعث شده به ازای هر هکتار از اراضی مستعد که این سامانه را اجرا نموده اند ۴۵۰۰ متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، برای توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در دستور کار است که یکی از این اقدامات، پرداخت تسهیلات دولتی برای اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار در این استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید