Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

گلخانه‌های کردستان تسهیلات معوق خود را تعیین تکلیف کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: گلخانه‌های کردستان تسهیلات معوق خود را تعیین تکلیف کنند تا امکان استفاده از فرصت‌های فراهم شده برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا را از دست ندهند.

گلخانه‌های کردستان تسهیلات معوق خود را تعیین تکلیف کنند

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه مشترک ۱۲۸ و ۱۲۹ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان گفت: شرایط فعلی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از کرونا شرایط عادی نیست و قطعاً مشکلات در بخش تولید وجود دارد، اما باید بتوانیم در این شرایط، واحد‌های تولیدی را مدیریت کنیم.

او در پاسخ به درخواست واحد‌های تولیدی برای استمهال تسهیلات معوق، گفت: بخشی از معوقات مربوط به تسهیلات صندوق توسعه ملی است که این تسهیلات کماکان مشمول استمهال نمی‌شود.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه از تولیدی‌های استان بویژه گلخانه‌ها خواست تسهیلات معوق خود را تعیین تکلیف کنند تا امکان استفاده از فرصت‌های فراهم شده برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا را از دست ندهند.

وی ضمن اذعان به مشکلات بوجود آمده برای گلخانه ها، اهمیت آن‌ها در تولید محصولات کشاورزی را یادآوری کرد و افزود: گلخانه‌ها به عنوان رسته ۱۴ اصناف آسیب دیده از کرونا معرفی شد که مشمول دریافت تسهیلات ویژه این کسب و کار‌ها می‌شود.

جعفری در ادامه از واحد‌های اقتصادی استان خواست با توجه به تمدید فرصت ثبت نام در سامانه برای استفاده از تسهیلات ۱۲ درصد سرمایه در گردش حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا، این فرصت را از دست ندهند.

شایان ذکر است، در این جلسه مشکلات ۱۱ طرح تولیدی حوزه کشاورزی شامل گلخانه، مرغداری و گاوداری بررسی و تصمیماتی در جهت رفع مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید