Iranian Agriculture News Agency

فرماندار ویژه سقز:

بیش از ۸۱ هزار تن گندم از کشاورزان سقزی خریداری شد

فرماندار ویژه شهرستان سقز از خرید ۸۱ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: روند خرید تضمینی گندم همچنان در این شهرستان ادامه دارد.

بیش از ۸۱ هزار تن گندم از کشاورزان سقزی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، کامیل کریمیان، از مراکز خرید گندم تضمینی شبکه تعاون روستایی در قهر آباد سفلی و سرا بازدید کرد.

کریمیان با بیان اینکه یکی از مهمترین خط‌مشی های حمایتی دولت در بخش کشاورزی، خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی است، از ادارات مرتبط و بخش خصوصی خواست تا به نحوه شایسته ادامه روند خرید گندم را انجام دهند.

وی از خرید بیش از ۸۱ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که با هماهنگی‌های صورت گرفته روند خرید تضمینی گندم همچنان بدون هیچ گونه مشکلی ادامه داشته باشد.

محمد نافع علایی نیا، مدیر جهاد کشاورزی سقز هم با اشاره به کیفیت مناسب گندم برداشت شده از گندمزارهای این شهرستان، افزود: تاکنون ۸۱ هزار تُن گندم توسط مراکز تعاون روستایی و سیلوها، تحویل و خریداری شده است.

رئیس اداره غله سقز هم با اشاره به رشد ۴۷ درصدی افزایش قیمت گندم نسبت به سال گذشته از متصدیان مراکز خرید خواست تا در بحث افت، با دقت و نظارت بیشتری عمل شود.

رئیس اداره تعاون روستایی سقز نیز در این بازدید اظهار کرد: ۹ مرکز خرید تعاون روستایی از میزان کل گندم خریداری شده ۲۸ هزار تُن تحویل گرفته‌اند.

آمادگی شرکت‌های حمل و نقل برای انتقال گندم کشاورزان، تسهیل گری و تکریم کشاورزان، استاندارد سازی باسکول‌ها و ممنوعیت اخذ وجه از کشاورزان در فرایند خرید از دیگر مواردی بود که در این بازدید تاکید شد.

در این بازدید، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری و مدیران صنعت، معدن و تجارت و استاندارد هم حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید