Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

تامین نهاده‌های دام و طیور در اولویت سال جهش تولید قرار گیرد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین نهاده‌های دامی و طیور در سال جهش تولید با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است

تامین نهاده‌های دام و طیور در اولویت سال جهش تولید قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه محمدبیگی در نشستی صمیمانه با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، با اشاره به ضرورت تأمین نهاده‌های دام و طیور در تولید فرآورده‌های لبنی و پروتئینی گفت: در حال حاضر کمبود و عدم ارسال نهاده‌های دام و طیور از قبیل ذرت سویا و جو از چالش‌های اصلی دامداران و مرغداران است که باید برای رفع آن تمهیدات لازم در سطح استانی و ملی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی تلاش کند تا زمینه خودکفایی در تولید برخی نهاده ها در استان قزوین فراهم شود و استان در این حوزه با کم‌ترین چالش نسبت به استان‌های دیگر روبرو شود.

محمدبیگی به چالش کمبود کود در استان قزوین اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید بسترها و شرایط تامین کودهای کشاورزی را در استان فراهم کند تا کشاورزان در این رابطه دغدغه‌مند نباشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، خاطرنشان کرد: ارتقا سطوح اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار به منظور استفاده حداکثری از آب و بهره وری منابع از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

محمدبیگی یادآور شد: ظرفیت استان قزوین برای اجرای آبیاری تحت فشار بالا بوده و می‌توان در این حوزه گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید