Iranian Agriculture News Agency

تاکید بر افزایش تولید تخم مرغ استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سالانه کمتر از ده هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، گفت: این در حالی است که نیاز استان، ۱۸هزارتن است.

تاکید بر افزایش تولید تخم مرغ استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در مراسم  معارفه مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه ١١٦٠ بیماری جامعه انسانی را تهدید می‌کند، عنوان کرد: از این تعداد ۸٦٠ بیماری منشأ حیوانی دارد.

وی افزود: در لرستان نیز بیماری ‌هایی حیوانی زیادی وجود دارد ، اما آمار بیماری تب مالت در لرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ظرفیت استان در خصوص دامپروری اشاره و گفت: وجود ٤ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی و پیشرفت صنعت طیور از جمله ظرفیت های استان است.

دکتر حسنی مقدم افزود: حدود ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که سالانه  قریب ٤٠ میلیون جوجه ریزی انجام می‌شود.

وی گفت: ما درحوزه واحد‌های شیلات نیز از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم به طوری که سالانه ۲۵هزار تن تولید داریم‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: با توجه به نقش و جایگاه حوزه دامپزشکی در خصوص سلامت غذایی نیاز است نظارت و کنترل به طوری جدی انجام شود.

 حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مدیر کل دامپزشکی تقاضا کرد : بخش تحقیقات دامپزشکی را  فعال همچنین پیگیری مرغ لاین را با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین بر افزایش تولید تخم مرغ در استان تاکیدکرد و گفت: نیاز استان  ۱۸هزارتن است که کمتر از ده هزار تن آن در استان تولید می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات خانم دکتر محمدخانی مدیر کل اسبق دامپزشکی استان لرستان با اهداء لوح  ، تقدیر به عمل آمد.

وی همچنین برای آقای دکتر مصطفی زبردست مدیر کل دامپزشکی استان لرستان در جهت انجام وظایف و رسالت های محوله آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید