Iranian Agriculture News Agency

مشکلات ۱۱ واحد تولیدی بخش کشاورزی بررسی شد

مسائل و مشکلات ۱۱ واحد تولیدی بخش کشاورزی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه‌هایی در راستای حل این مشکلات از سوی اعضای کارگروه تصویب شد.

مشکلات ۱۱ واحد تولیدی بخش کشاورزی بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، در یکصد بیست و هشتمین و بیست و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: رسالت این کارگروه این است که مسائل و مشکلاتی که در حالت عادی برطرف نمی‌شود، را حل کند.  

خالد جعفری اضافه کرد: واقعیت این است که در بخش تولید مشکلاتی وجود دارد و باید در چنین شرایطی با مدیریت صحیح مانع از متوقف شدن چرخه تولید شد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: قصد ما این نیست یک طرفه در ارتباط با مشکلات موجود واحدهای تولیدی تصمیم بگیریم به همین دلیل از صاحبان واحدهای تولیدی مشکل دار دعوت می کنیم تا در جلسات کارگروه خود به بیان مشکلشان بپردازند.  

جعفری یادآور شد: با اقدامات بانک ملی طرح کارخانه خوراک دام در قروه مشکل آن برطرف شده و انتظار می‌رود به زودی فعالیت آن بار دیگر آغاز شود.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در ارتباط با مشکل  واحد گاوداری دشت گل قروه هم گفت: دشت گل یکی از واحدهای تاثیرگذار در استان است و مجهز به به روزترین تجهیزات مدرن شیردوشی است.  

جعفری با اشاره به اینکه بهترین شیوه دامپروری، تولید علوفه و فرآوری شیر در این واحد اعمال شده است، یادآور شد: مدیران این واحد را باید تشویق کنیم که واحدهای دوم و سوم خود را در شهرستان های دهگلان و بیجار هم ایجاد کنند.  

وی اظهار کرد: این واحد دامداری به دلیل مشکلاتی که با شیوع کرونا ایجاد شدنتوانستند به موقع نسبت به حسابرسی انجام شده تامین اجتماعی اعتراض و مدارک لازم را در این خصوص ارائه کند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: به عنوان مصوبه کارگروه فرصت مجددی  در اختیار شرکت دشت گل می گذاریم تا مدارک و مستندات را ارائه تا بازبینی لازم انجام شود.  

جعفری با اشاره به اینکه استمهال تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده امکان پذیر نیست، یادآور شد: به دلیل مشکلاتی که به علت شیوع کرونا گریبان واحدهای تولیدی را گرفته است پیشنهاد استمهال وام صندوق توسعه ملی را به تهران ارائه می دهیم.  

مدیر واحد دشت گل قروه در این جلسه با اشاره به اینکه ۸۰ نفر بیمه شده این واحد هستند، اظهار داشت: پنج هزار راس دام در این واحد وجود دارد که تا پایان سال به ۶ هزار راس افزایش می‌یابد.  

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان این واحد تا پایان سال به ۱۱۰ نفر می‌رسد، افزود: درخواست یک ریال بخشودگی از سوی بیمه تامین اجتماعی نداریم فقط ابلاغیه مجددی برای بررسی مدارک شرکت صادر شود.  

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه حسابرسی براساس مدارک ارائه شده از سوی واحدها انجام می شود، گفت: شرکت دشت گل قروه به دلیل عدم ارائه کامل مدارک ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بدهکار تشخیص داده شدند.  

قریشی با اشاره به اینکه ابلاغیه بدهکاری این شرکت در ۲۱ اسفند سال گذشته به طور الکترونیکی صادر شده است، گفت: طبق قانون کارفرما تا یک ماه فرصت اعتراض به این ابلاغیه را دارد که شرکت دشت گل از این فرصت استفاده نکرده است.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: بحث تبصره ۱۸ متوقف نشده بنابراین می طلبد طرح های معرفی شده در دستور کار بانک های استان قرار گیرد.  

در این جلسه کارگروه که بیش از سه ساعت به طول انجامید مسائل و مشکلات ۱۱ واحد تولیدی در بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید