Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

طرح جهش تولید محصولات راهبردی کشاورزی در قزوین اجرا می شود

طرح جهش تولید محصولات راهبردی کشاورزی در قزوین اجرا می شود

طرح جهش تولید محصولات راهبردی کشاورزی در قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در جلسه هماهنگی اجرای برنامه جهش تولید محصولات راهبردی کشاورزی که با حضور سرهنگ قاسمی رییس سازمان بسیج نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین و اعضاء برگزار شد، گفت: این طرح در راستای برنامه جهش تولید محصولات راهبردی کشاورزی ،ارتقای بهره وری آب و خاک، افزایش عملکرد و افزایش سطح علمی و دانش بهره‌برداران، محرومیت‌زدایی و کمک به ایجاد عدالت اجتماعی با بهبود معیشت کشاورزان روستایی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: این طرح در سه محصول استراتژیک و راهبردی کلزا، جو آبی و ذرت علوفه ای در راستای افزایش راندمان تولید محصول و مصرف بهینه آب  اجرا می شود .

به گفته خمسه در افزایش تولید محصول علاوه بر برنامه  آموزشی  و ترویجی کشاورزان؛ تامین  کود، نهاده، بذر مناسب نیز در افزایش راندمان تولید محصول رعایت شود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت سازمان بسیج  نظام مهندسی کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف جهش تولید سه محصول یاد شده به ویژه کلزا بهره برد .

خمسه با اشاره به این نکته که کمیته های تخصصی جهش تولید در سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شده است، گفت: آموزش کشاورزان  یک امر اجتناب پذیر است و بایستی در این راستا آموزش های نوین را به بهره برداران برای ارتقای تولید انتقال داد.

وی خواستار  حمایت و همکاری  سایر دستگاهها ی اجرایی استان  برای  تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد .

خمسه یاد آور شد: تمام تلاش جهاد کشاورزی ؛ تامین نهاده ها و بذر مناسب برای کشت محصولات استراتژیک بویژه کلزا است بنابراین بایستی با کمک بسیج و کارشناسان جهاد کشاورزی ؛ کشاورزان را برای  کشت کلزا در مزارع کشاورزی ترغیب کرد .

سرهنگ قاسمی رییس سازمان بسیج نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین  نیز در این جلسه گزارشی از این طرح و اقدامات انجام شده ارایه کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید