Iranian Agriculture News Agency

استان تهران سالانه 8700 قطعه شترمرغ پرورش می دهد

فعالیت بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاور میانه در شهرستان ورامین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به فعالیت 11 مزرعه پرورش شترمرغ در استان تهران گفت: بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاور میانه با بیش از دو هزار قطعه شترمرغ در شهرستان ورامین فعالیت دارد.

استان تهران سالانه 8700 قطعه شترمرغ پرورش می دهد

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران با بیان اینکه ایران بعد از آفریقای جنوبی که مهد پرورش شتر مرغ است دومین پرورش دهنده بزرگ شترمرغ در جهان به شمار می رود، گفت: 11 مزرعه پرورش شترمرغ در استان تهران فعال هستند.

وی ادامه داد: 5 واحد پرورش شترمرغ توام (گوشتی و مولد) به ظرفیت 7870 قطعه (در شهرستان های پیشوا، شهریار، ری و ورامین) و 6واحد پرورش شترمرغ پرواری به ظرفیت 910قطعه (در شهرستان های ملارد، ورامین، قرچک، رباط کریم) در استان تهران مشغول هستند.

وی، شهرستان ورامین را رتبه برتر تولید شترمرغ استان تهران عنوان کرد و افزود: بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاور میانه در شهرستان ورامین با بیش از دو هزار قطعه شترمرغ در شهرستان ورامین فعالیت دارد که در سال گذشته نیز به عنوان واحد نمونه ملی کشور انتخاب و معرفی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه شترمرغ، پرنده ای همه چیز خوار است و حتی می تواند از پسمانده و ضایعات کشاورزی استفاده کند، گفت: طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی، سالانه بیش از سه هزار تن گوشت شترمرغ در کشور تولید می شود که با توسعه این صنعت می توان قسمتی از نیاز کشور به تأمین گوشت را برطرف کرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: این پرنده در طی دوره 405 روزه تعداد 40 قطعه جوجه شترمرغ به دنیا می آورد که این تعداد معادل 1800 کیلو گرم گوشت و 50 متر مربع چرم و33 کیلوگرم پر بوده و می توان گفت تمامی تولیدات این پرنده شامل گوشت، تخم، روغن، پوست و پر بوده کاملاً اقتصادی و سود آور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید