Iranian Agriculture News Agency

کشف محموله غیرمجاز حامل پرنده‌های وحشی در جنوب شرق استان تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از توقیف یک دستگاه خودروی حامل 90 قطعه قرقاول در شهرستان خبر داد.

کشف محموله غیرمجاز حامل پرنده‌های وحشی در جنوب شرق استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، محمدطاهر ظاهری با اعلام این خبر گفت: مأموران نیروی انتظامی شهرستان قرچک درگشت شبانه خود پس ازمشکوک شدن به یک دستگاه نیسان وانت متوجه حمل 90قطعه پرنده شده و پس از توقیف خودرو، برای انجام اقدامات قانونی و لازم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک تماس گرفتند.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی وبازدید پرندگان توسط کارشناسان این اداره مشخص شد پرندگان مکشوفه ازگونه قرقاول بوده که ازشمال کشور بارگیری شده بودند، افزود: این پرندگان بدون هیچگونه مجوز قانونی ازسازمان حفاظت محیط زیست برای نگهداری وپرورش وارد شهرستان قرچک شده بودند.

ظاهری گفت: پرندگان مکشوفه به پارک پرندگان تهران تحویل وموضوع برای رسیدگی قضایی وجبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست وتشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرچک ارجاع شد.

وی درپایان با تاکید براینکه شهروندان ازنگهداری وحمل وتکثیر حیوانات وحشی، به دلیل ناآشنایی با قوانین مربوطه وهمچنین ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان ازقبیل آنفولانزای پرندگان خودداری کنند، تصریح کرد: شهروندان درصورت مشاهده چنین مواردی ازسوی افراد سودجو، بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید