Iranian Agriculture News Agency

برداشت 100 تن بادرنجبویه‌ از باغات گیاهان دارویی شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از برداشت ۱۰۰ تن بادرنجبویه از زمین‌های زراعی این شهرستان از اول مرداد خبر داد.

برداشت 100 تن بادرنجبویه‌ از  باغات گیاهان دارویی شهرستان مراغه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل گفت: امسال در ۱۰ هکتار از مزارع و باغ‌های شهرستان گیاه دارویی بادرنجبویه کاشته شده است.

وی افزود: با افزایش دانش کشاورزی آب مورد نیاز مزارع بادرنجبویه و گیاهان دارویی برای یک دست بودن محصول و اسانس خوب به صورت قطره‌ای تامین می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: امسال در بیش از ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان گیاهان دارویی کاشته شده است و  کاشت این گیاهان در کنار تولید محصولات باغی و زراعی می‌تواند برای کشاورزان درآمد ثابت و پایدار ایجاد کند.

گفتنی است بادْرَنجبویه یا بادَرشبی با نام علمی Dracocephalum یک سرده از تیره نعناعیان است و در طب سنتی برای درمان بی‌خوابی، تسکین اعصاب، آرام بخشی و بهبود عملکرد گوارش استفاده می‌شود که این گیاه مانند تقویت کننده عضلات عمل می‌کند و  باعث تسکین کوفتگی‌های ناشی از ورزش و کار زیاد می‌شود بادرنجبویه برای افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند بسیار مفید است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید