Iranian Agriculture News Agency

«درجانی» رئیس هیئت مدیره موسسه استقلال شد

با حکم وزیر جهاد کشاورزی، «علی درجانی»رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به سمت عضو و رئیس هیئت مدیره موسسه (هلدینگ)جهاد استقلال منصوب شد.

«درجانی» رئیس هیئت مدیره موسسه استقلال شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، با تصویب مجمع عمومی هلدینگ که متشکل از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و دارایی است، «علی درجانی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به سمت عضو و رئیس هیئت مدیره موسسه (هلدینگ) جهاد استقلال منصوب شد.

موسسه جهاد استقلال به عنوان موسسه عمومی و غیردولتی یک بازوی اجرایی تخصصی برای وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌آید که مأموریت اصلی آن ایفای نقش به عنوان عامل تخصصی این وزارت در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای اولویت‌دار است.

همچنین موسسه جهاد استقلال وظیفه جانبی پشتیبانی از وظایف تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تعادل بخشی به عرضه و تقاضای نهادها و محصولات کشاورزی در بازار را نیز بر عهده دارد.

هلدینگ جهاد استقلال متشکل از شش شرکت دولتی بزرگ جهاد کشاورزی در زیر مجموعه خود است. فعالیت‌های این هلدینگ شامل حوزه‌های بازرگانی، صادرات و واردات محصولات و نهادهای کشاورزی، امور پژوهشی، امور سرمایه‌گذاری کشاورزی و توسعه روستایی، تولید ادوات و ماشین آلات، تامین بذر مورد نیاز بخش کشاورزی و دامپروری کشور و همچنین کشت فرا سرزمینی می شود.

موضوع فعالیت این موسسه طراحی، احداث و اداره واحدهای صنعتی و تولیدی_ ارایه انواع خدمات مورد نیاز بخش کشاورزی و توسعه روستائی_ انجام امور فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی و انجام فعالیت های بازرگانی اعم از صادرات و واردات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید