Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده اظهار کرد:

پتانسیل بالای خوزستان در تامین امنیت غذای سالم در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خوزستان شاه‌بیت کشاورزی کشور بوده و تولیدات آن در راس تولیدات کشاورزی کشور قرار داردگفت: استان خوزستان از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برای تامین امنیت غذای سالم و همچنین تولید محصولات گواهی شده برخوردار است.

پتانسیل بالای خوزستان در تامین امنیت غذای سالم در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه استقرار طرح ارتقاء سلامت 5 محصول مهم کشاورزی که با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان، مدیران کل ادارات تابعه و معاونان، معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، اعضاء هیات علمی موسسات و مراکز تحقیقات استان و صفی‌آباد دزفول، رئیس اندیشگاه سلامت استان، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های شوش، شوشتر، دزفول، اندیمشک و بهبهان و همچنین کشاورزان پیشرو این شهرستان‌ها برگزار شد اظهار کرد: رسالت و وظیفه اصلی و مهم وزارت و سازمان جهاد کشاورزی تأمین امنیت غذای سالم است و خوزستان از ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی در این زمینه و همچنین تولید محصول گواهی شده برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که در زمینه تولید محصول گواهی شده در استان مشکلی وجود ندارد افزود: استان خوزستان ادعا دارد که نه تنها در این ۵ محصول گواهی شده مصوب، بلکه در تولید اکثر محصولات کشاورزی جزء تولیدکنندگان محصولات سالم در کشور هستیم.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به نقش مهم ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و سازمان‌های دست‌اندرکار تولید محصولات سالم تصریح کرد: سازمان‌هایی از جمله صدا و سیمای مرکز خوزستان، اداره استاندارد، شهرداری و ..... می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی، بازارسازی و کمک به تولیدکنندگان محصولات گواهی شده گام‌های موثری را بردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر تشکیل کارگروه تخصصی تولید محصولات سالم و گواهی شده در استان تاکید و اظهار کرد: در این کارگروه می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره برد و این شرکت‌ها باید جز این کارگروه قرار بگیرند.

امیری زاده همچنین با بیان این مطلب که مصرف سم در ایران نسبت به متوسط جهانی در سطح پایین‌تری قرار دارد بیان کرد: با استفاده از نیروی انسانی، کارشناسان و عوامل مهم دیگر می‌توانیم علاوه بر ۵ محصول پرتقال، خیار گلخانه‌ای و بوته‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای و بوته‌ای، در محصولات دیگر نیز به برند محصول سالم و گواهی شده دست پیدا یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر معرفی محصولات گواهی شده به مردم و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف این محصولات تاکید کرد و گفت: دولت با ارائه تسهیلات برای ترویج و تولید این محصولات می‌تواند از تولیدکنندگان محصولات سالم و گواهی شده حمایت کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید