Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال اعلام کرد:

صدمات جبران ناپذیر مصرف نمک‌های خوراکی با عناوین نمک طبیعی و دریایی

نمکهایی با عناوین نمک طبیعی و دریایی که در بازار عرضه می شوند، نمک های تصفیه نشده، بدون نشان استاندارد ملی ایران، فاقد مجوزهای قانونی و دارای ناخالصی های مختلف مانند سرب، آرسنیک، کادمیوم، جیوه، مس و سیلیس هستند.

صدمات جبران ناپذیر مصرف نمک‌های خوراکی با عناوین نمک طبیعی و دریایی

 

 

نمکهایی با عناوین نمک طبیعی و دریایی که در بازار عرضه می شوند، نمک‌های تصفیه نشده، بدون نشان استاندارد ملی ایران، فاقد مجوزهای قانونی و دارای ناخالصی های مختلف مانند سرب، آرسنیک، کادمیوم، جیوه، مس و سیلیس هستند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) از سازمان ملی استاندارد، غلامرضا امینی، مدیرکل نظارت بر استانداردهای صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال ، با بیان اینکه استفاده از این نوع نمک ها صدمات جبران ناپذیری به بدن می‌رساند گفت: نمک های تصفیه شده در سطح کشور که در کارخانجات مجاز تولید و بسته بندی می شوند از سوی سازمان ملی استاندارد مورد پایش و کنترل قرار می‌گیرند و در صورتی که فاقد هرگونه فلزات سنگین و سایر آلاینده ها و ناخالصی باشند، تایید می شوند.

وی با رد این ادعا که نمک غیر تصفیه در درمان سرطان، فشارخون، بیماری های قلب و عروق موثر است تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی، هنگام خریداری محصولات غذایی به علامت استاندارد درج شده بر روی محصول توجه فرمایید.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید