Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :

خرید تضمینی گندم در کردستان به بیش از ۴۷۰ هزار تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از زمان برداشت گندم در استان، تاکنون ۴۷۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم در کردستان به بیش از ۴۷۰ هزار تن رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  محمدفرید سپری، اظهار کرد: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم تا دیروز، مقدار ۴۷۴ هزار و ۵۴۰ تن گندم به ارزش  یک هزار و 131 میلیارد تومان از کشاورزان کردستان خریداری شده است. 

وی افزود: تاکنون از همه مراکز خرید بیش از 444 هزارتن گندم خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است و معادل 19 درصد از بهاء گندم به گندم‌کاران استان پرداخت شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: شبکه تعاون روستایی استان تا هشتم مرداد 99 بیش از 281 هزارو 382 تن گندم را از کشاورزان استان خریداری کرده که شهرستان بیجار با 69 هزارو 660 تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی کلزا نیز همزمان با خرید گندم انجام می‌شود و تاکنون بیش از یک هزار و 764 تن کلزا هم از کشاورزان خرید تضمینی شده است. 

سپری با بیان اینکه تمام کلزای خریداری شده در سامانه «سیفا» ثبت شده است، ارزش ریالی این میزان کلزا خریداری شده را بیش از 7 میلیارد و 845 میلیون تومان اعلام کرد که حدود 2 میلیارد و 48 میلیون تومان آن به حساب کلزاکاران واریز شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید