Iranian Agriculture News Agency

هشدار جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مزارع غلات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی، یکی از دغدغه ها در فصل برداشت محصول است و در این زمینه به کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

هشدار جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مزارع غلات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله گفت: آغاز زمان برداشت محصولات زراعی از مزارع با افزایش دمای هوا همراه می شود و این امر همه ساله باعث بروز آتش سوزی در این مزارع می شود، حادثه ای که در دقایقی اندک می تواند تمامی محصول کشاورزان را نابود کند.

وی افزود: آتش سوزی در مزارع گندم و جو با سایر آتش سوزی های تفاوت ویژه ای دارد و به دلیل سرعت گسترش آتش ، تا زمان رسیدن عوامل آتش نشانی ممکن است کل محصول در هکتارها زمین از بین برود؛ بنابراین لازم است تا کشاورزان در زمان برداشت به نکات ایمنی توجه داشته و با اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حادثه در مزرعه جلوگیری کنند.

غریب تصریح کرد :ایجاد جاده دسترسی در مزارع ، تسریع در جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه های مصنوعی، در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیاء براق در مزارع و وجود کپسول های آتش نشانی از جمله اقدامات مهمی است که می تواند از گسترش آتش سوزی در مزارع جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید