Iranian Agriculture News Agency

جهش چهارمحال و بختیاری در صنایع تبدیلی و غذایی به روش نوین

مدیرصنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: احداث بیش از 150کارخانه فرآوری به ظرفیت 800هزارتن واشتغال زایی حدود چهارهزارنفر واحداث اولین شهرک فرآوری بادام وتکمیل پروژ‌ه های نیمه تمام را باید از مصادیق جهش تولیداین استان به سوی کشاورزی وتوسعه کسب کارهای مدرن در استان چهارمحال وبختیاری دانست.

جهش چهارمحال و بختیاری در صنایع تبدیلی و غذایی به روش نوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی گفت:حرکت منطقی  به سمت کشاورزی توسعه کسب کارهای جدیدامروزه به یک سیاست مهم برای دولت ها تبدیل شده است، چرا که با رشد جمعیت و افزایش و تنوع مصرف غذا و همچنین محدودیت درمنابع آب و خاک دیگر تکیه به کشاورزی سنتی توجیه ندارد

وی گفت: ارتقای بهره وری و کاهش هزینه ها، افزایش تولید و در اختیار گرفتن بازارهای خارجی می طلبد که استان به سمت توسعه کسب کارهای جدید کشاورزی باصنایع  پیشرفته حرکت کند.

فتاحی ادامه داد: سرمایه گذاران صنایع تبدیلی درسایر نقاط استان درحوزه صنایع تبدیلی شروع به کار کرده اند وامسال را باید سال جهش صنایع تبدیلی برای استان نامید.

وی اقدام و حمایت در حوزه سرمایه گذاری در این بخش معرفی سرمایه گذاران واجد شرایط برای دریافت تسهیلات بانکی است واز سویی دیگر به متقاضی واجد شرایط مجوز احداث وتوسعه کسب کارهای نوین داده می شود.

مدیرصنایع تبدیلی وغذایی استان بااشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی صنایع کشاورزی پایانه صادراتی است اظهار امیدواری کرد که از طریق بخش خصوصی این  ظرفیت ایجاد و صادرات برخی محصولات کشاورزی استان فراهم شود.

وی تصریح کرد :به دلیل نبود پایانه صادراتی، صادرات محصولات کشاورزی استان از دیگر نقاط کشور انجام می‌شود و با ایجاد پایانه صادراتی یک ظرفیت قابل توجه برای صادرات محصولات فراهم می‌شود که‌ به رونق کشاورزی و تقویت سرمایه گذاری در این بخش و توسعه کسب کارهای نوین کشاورزی استان کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید