Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت انگور از باغات خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از آغاز برداشت انگور از 2767 هکتار از باغات استان خبر داد

آغاز برداشت انگور از باغات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از آغاز برداشت انگور از 2767 هکتار از باغات استان خبر داد و گفت: 2767 هکتار از باغات استان زیر کشت انگور است که از این میزان، 900 هکتار زیر کشت انگور دیم است.

محمدرضا اکبری با اشاره به اینکه میزان تولید انگور در سال گذشته 15 هزار و 804 تن بوده است، افزود: پیش‌بینی برداشت سال جاری بالغ بر 16 هزار و 500 تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مناطق عمده تولید، قاین، خوسف و زیرکوه هستند، تصریح کرد: در این حوزه، چهار هزار نفر بهره‌بردار داریم.

وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان  ارسال می‌شود، اظهار کرد: انگور از اواخر خرداد به صورت نوبرانه برداشت شده و تا اواخر شهریورماه این برداشت ادامه دارد.

اکبری با بیان اینکه واحدهای فرآوری سنتی تولید کشمش در استان فعال هستند، یادآور شد: در حوزه فرآوری بیشتر از این محصول، شیره انگور در استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید