Iranian Agriculture News Agency

از سوی دبیر ستاد تنظیم بازار:

شرایط ترخیص چای موجود در گمرکات اعلام شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طبق تصمیم شورای هماهنگی تشدید کنترل و بازرسی، چای موجود در گمرکات کشور به شیوه اعتباری سه ماهه با ارز اشخاص ترخیص می‌شود.

شرایط ترخیص چای موجود در گمرکات اعلام شد

 

 

 

به گزارش ایانا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کلامی» به طرح تصمیم‌های اقتصادی دولت مبنی بر ترخیص کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه موجود در بنادر بدون محدودیت و تسهیل ورود کالا به کشور اشاره کرد و گفت: براین اساس تصمیم گرفته شده است گمرک جمهوری اسلامی همه چای موجود در بنادر و گمرکات را به استناد این دستور صریح ریاست جمهوری و تصمیم‌های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به شیوه اعتباری 3 ماهه با ارز اشخاص ترخیص کند.
وی تاکید کرد: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده، کالاهای اساسی و ضروری که به واسطه تامین نشدن ارز در بنادر کشور رسوب کرده‎اند، با مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توانند ترخیص مشروط داشته باشند.
کلامی افزود: ترخیص این اقلام مشروط به داشتن ثبت سفارش و وجود کالای مستند به قبض انبار در بندر خواهد بود و ترخیص آنها از گمرکات با تعهد بانک مرکزی نسبت به تامین ارز آنها در سه ماه آتی به نرخ ارز روز ترخیص صورت می‌گیرد.
 سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همچنین همه مواد اولیه تولید، قطعات و ماشین آلات که در گروه ۲.۱ تا ۲.۶ ارز نیمایی و ارز اشخاص قرار دارند می‌توانند به شیوه استفاده از ارز اشخاص و واردات در مقابل صادرات یا استفاده از منابع ارزی غیر در خارج از کشور ترخیص شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید