Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده اظهار کرد:

نخیلات، شناسنامه وجودی شهرستان شادگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که بیش از 25 هزار هکتار از نخیلات کشور در شهرستان‌های آبادان و شادگان قرار دارند گفت: نخیلات شادگان شناسنامه وجودی این شهرستان است.

نخیلات، شناسنامه وجودی شهرستان شادگان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه‌ای که با حضور معاونان و مدیران سازمان، با محوریت بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شادگان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان برگزار شد گفت: با توجه به شرایط سخت کنونی که کشور در آن قرار دارد باید با توکل به خداوند متعال، همدلی، تعامل، بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب از این مرحله عبور کنیم چرا که به فرمایش "مقام معظم رهبری هیچ راه بن‌بستی برای ما وجود ندارد" و هنر این است که بتوانیم از دل همین سختی‌ها راهی برای موفقیت و پیروزی پیدا کنیم.

وی افزود: باغبانی، نخیلات و دامداری 3 بُعد مهم بخش کشاورزی شهرستان شادگان است و گستردگی این ابعاد نشان از فعالیت گسترده مردم این منطقه در بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که بیش از 25 هزار هکتار از نخیلات کشور در شهرستان‌های آبادان و شادگان قرار دارد گفت: نخیلات شادگان شناسنامه وجودی این شهرستان بوده که معیشت و اقتصاد مردم این منطقه در گرو همین نخلستان‌ها است.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به اهمیت نخل در استان تصریح کرد: به بار  نشستن یک نخل با عمر انسان برابری می‌کند و معیشت و منبع درآمد خانوارهای این منطقه در گرو همین نخیلات است، در این راستا ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی استان در این زمینه مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از ضروری‌ترین و مهمترین نهاده‌ها برای کشت و به ثمر نشستن نخل آب است و کمبود آب و عدم تامین به موقع آن می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بهره‌برداران و نخل‌داران این منطقه وارد کند.

امیری زاده بر پیگیری مشکلات نخیلات شادگان به صورت جدی و ویژه تاکید و عنوان کرد: ما باید مطالبه‌گر باشیم و مقوله نخیلات شادگان مهمترین مطالبه مردم این منطقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره اهمیت دامداری در شهرستان شادگان گفت: دامداری و به خصوص گاومیشداری در این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از شاخص‌های مهم این شهرستان محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: راه‌اندازی طرح‌هایی از جمله طرح گاومیشداری صنعتی در شهرستان شادگان باید پیگیری شود تا از این طریق شاهد رونق و رشد دامداری و بخصوص گاومیشداری در این شهرستان باشیم.

امیری زاده ضمن اشاره به اهمیت مقوله زراعت در شهرستان شادگان گفت: شادگان با دارا بودن بیش از 40 هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی پتانسیل و توانایی بسیار بالایی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه عنوان کرد: وظیفه و رسالت ما بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات و پیگیری رفع آنها است و انتظار می‌رود همکاران ستادی در راستای وظایف خود و جهش تولیدات کشاورزی شهرستان شادگان یاریگر کشاورزان و دامداران سختکوش باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید