Iranian Agriculture News Agency

والی‌زاده در کارگاه آموزشی مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی در روابط عمومی:

مهندسی پیام با ابراز رسانه محقق می‌شود/ برنامه ویژه برای تقدیر از خبرنگاران و اطلاع‌رسانی در هفته‌ دولت

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی گفت: اگر بخواهیم در نظام ارتباطی، مهندسی پیام را به خوبی انجام دهیم باید با ابزار رسانه و صاحبان رسانه بهترین ارتباط کنشی را داشته باشیم.

مهندسی پیام با ابراز رسانه محقق می‌شود/ برنامه ویژه برای تقدیر از خبرنگاران و اطلاع‌رسانی در هفته‌ دولت

 

 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی گفت: اگر بخواهیم در نظام ارتباطی، مهندسی پیام را به خوبی انجام دهیم باید با ابزار رسانه و صاحبان رسانه بهترین ارتباط کنشی را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، ساسان والی‌زاده در دومین کارگاه آموزشی ملی مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی در روابط عمومی که بصوربت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: 2 مناسبت بزرگ "روز خبرنگار" و "هفته دولت" پیش رو است که زمان بروز و شکوه فعالیت روابط عمومی‌ها و محل انتقال پیام و ایجاد ارتباط با جامعه هست.

وی با تاکید بر اهمیت جدی‌گرفتن مناسبت "روز خبرنگار" به دلیل آنکه اصحاب رسانه همکاران روابط عمومی هستند را به عنوان افرادی که بخش مهمی از وظیفه انتقال پیام را برعهده دارند حائز اهمیت برشمرد.

والی‌زاده با اشاره به اینکه نمی‌توان در یک محیط بسته در چارچوب ساختمان اداری بود و توقع داشت پیام ما در جامعه منتشر شود، افزود: رسانه‌ها در واقع نقش رسانه ای را ایفا می‌کنند و شبکه توزیع پیام را به درستی شکل می‌دهند.
 

unnamed (8)

والی‌زاده اظهار کرد: اگر امروز وظیفه توزیع را خودمان برعهده داشتیم، ابرازها و هزینه‌های فراوان و قدرت اقناع‌کنندگی کمتر داشتیم، از این رو «مدافع جانانه» همکاران رسانه‌ای خودتان در استان‌ها داشته باشید.

وی با اشاره به ضرورت تقدیر از اصحاب رسانه؛ ابراز کرد: با خلاقیت و ملاحظه پروتکل‌های بهداشتی، از خبرنگاران به نحو احسن و در شان حرمت خبرنگار تقدیر کنید.

والی‌زاده در مورد مناسبت هفته دولت نیز گفت: این مناسبت، آخرین هفته دولت تدبیر و امید است و هفته دولت بعدی در عمل همزمان با شروع دولت سیزدهم خواهد بود؛ بنابراین تنها فرصت جامعی است که می‌توان عملکردهای دولت یازدهم و دوازدهم و خدمات نظام در بخش کشاورزی را جمع بندی و به آگاهی مردم رساند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: از هم اکنون خدمات دولت در چند سال اخیر فراهم، جمع‌بندی و با زبان گویا و رسانه در بهترین شکل خود منتشر شود.

وی با اشاره به این که روابط عمومی یک علم و تخصص است تصریح کرد: ملاک همکاران روابط عمومی برای خبررسانی، رعایت آیین‌نامه‌هایی باشد که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ابلاغ می‌کند و به پیام‌هایی که بعضا در رابطه با تایید خبر شما برای اطلاع‌رسانی از سوی قسمتی دیگر یا نماینده‌ای ارسال می‌شود، توجه نکنید.

توسعه ارتباطات حوزه کشاورزی با همگرایی ترویج و روابط عمومی

در پایان این کارگاه ملی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: باید در برنامه‌ها و فعالیت‌ها بازنگری صورت گیرد تا با استفاده بهینه از  امکانات موجود و همگرایی و تعامل مجموعه آموزش و ترویج با مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی به نتایج خوبی در زمینه ارتباطات حوزه کشاورزی کشور دست پیدا کنیم.
 

IMG-20200729-WA0048

علی اکبر مویدی افزود: تشکیل هسته روابط عمومی به عنوان یکی از جدی‌ترین هسته‌های ستاد ملی رسانه را از اقدامات موثر صورت گرفته در این زمینه دانست.

در 2 کارگاه آموزشی ملی "مدیریت راهبردی روابط عمومی" ویژه روسای روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و دستگاه‌های وابسته وزارت جهادکشاورزی که تاکنون با تدریس حمید شکری خانقاه مدرس دانشگاه، نویسنده کتاب برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی و معاون هماهنگی مرکز روابطعمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده؛ مباحث مدیریت کیفیت در روابط عمومی، روابط عمومی هوشمند، فرآیند زندگی، مدیریت روابط اجتماعی، مهندسی پیام، نگرش راهبردی ارتباطی، قاتلان روابط عمومی و متهمان اصلی، علل ناکارآمدی روابط عمومی‌ها، کیفیت در روابط عمومی، نظام ارتباطات یکپارچه وزارت جهادکشاورزی، روابط عمومی حرفه‌ای، اصول ارتباط موثر، انواع ارتباطات، شاخص‌های در ارتباط دوجانبه موثر، اشکال ارتباطات غیرکلامی و درخت روابط عمومی هوشمند به مخاطبین آموزش داده شده است.
 

IMG-20200729-WA0022

لازم به ذکر است با تدابیر اتخاذ شده در روابط عمومی جهاد کشاورزی و در راستای ارتقای دانش و مهارت تمام روابط عمومی‌های سراسر کشور در سطح استان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه این وزارتخانه؛ کارگاه‌های آموزشی متعددی در حال برگزاری است.

* پیش خبرمرتبط با برگزاری این کارگاه آموزشی در لینک (اینجا

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید