Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین :

برداشت محصول گوجه فرنگی از مزارع استان قزوین آغاز شد

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت : برداشت محصول گوجه فرنگی از سطح 6054 هکتار اراضی کشاورزی این استان آغاز شد ه است .

برداشت محصول گوجه فرنگی از مزارع استان  قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه در جریان بازدید از عملیات برداشت گوجه فرنگی از مزارع استان گفت: این میزان سطح زیر کشت گوجه فرنگی حدود 4 درصد از مزارع آبی استان را تشکیل می‌دهد.

وی پیش بینی  کرد: در سال زراعی جاری بیش از 360 هزار تن محصول گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شود  که این میزان گوجه فرنگی تولیدی  13.5 درصد از تولید مزارع آبی استان و 6 درصد تولید گوجه فرنگی کشور را شامل می‌شود.

 به گفته خمسه  استان قزوین رتبه ششم کشور در زمینه تولید گوجه فرنگی را به خود اختصاص داده است .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه  با اشاره  به لزوم اجرای برنامه بهره وری آب کشاورزی در استان گفت: این سازمان  در راستای کاهش سطح کشت محصولات پرآب سطح کشت محصول گوجه فرنگی در استان را از حدود 10 هزار هکتار در سال 95 به حدود 6 هزار هکتار در سال جاری  رسانده و سطح زیر کشت این محصول امسال  40 درصد کاهش یافته است.

وی به برنامه افزایش عملکرد محصول در واحد سطح اشاره کرد و یاداور شد :  با ارایه توصیه های فنی مستمر و برگزاری دوره های آموزشی توسط کارشناسان و همچنین، فعالیت کشاورزان خبره، متوسط عملکرد گوجه فرنگی در مزارع استان از 45 تن در هکتار سال 1395 با 33 درصد افزایش، به حدود 60 تن در هکتار در سال زراعی جاری رسیده است.

خمسه گفت: با برنامه ریزی انجام شده طی یک دوره پنج ساله با وجود کاهش قابل توجه سطح زیرکشت ، تولید این محصول در استان افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: طی دو سال اخیر تولید و کشت  محصول  گوجه از طریق سامانه جامع وزارت جهاد کشاورزی ثبت می شود، می‌توان امید داشت که با داشتن اطلاعات دقیق از مزارع ، برنامه‌ریزی مطلوبی جهت تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید