Iranian Agriculture News Agency

ذخیره‌سازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان

در سال گذشته میزان چهار تن ماهی خاویاری در استان اصفهان تولید شد.

ذخیره‌سازی مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، با هماهنگی دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی سازمان شیلات ایران مبنی بر تعیین سهمیه 1500 قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه فیل ماهی و تحویل از استان گیلان، این تعداد ماهی مذکور به استان اصفهان انتقال و به مراکز فعال پرورش ماهیان خاویاری انتقال داده شد.

اگرچه پرورش ماهی خاویاری در استان شرایط خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد و نیاز به سرمایه‌گذاری بلندمدت و مدیریت مطلوب دارد و دانش فنی این‌گونه مراکز از اصول کار می‌باشد، با ذخیره‌سازی هرساله، به‌طور میانگین هر دو و نیم تا سه سال تولید گوشت و از حدود هشت سال به بالا امکان استحصال خاویار فراهم می‌شود.

در سال گذشته میزان چهار تن ماهی خاویاری در استان اصفهان تولید شد و برای دومین سال استحصال خاویار از یکی از مولدین این مراکز به میزان حدود پنج کیلوگرم انجام پذیرفت.

امید است که به یاری خدا و با ذخیره‌سازی انجام شده این تولیدات با ارزش خاویار ادامه داشته باشد.

شایان‌ذکر است استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت‌های مناسب در بخش پرورش آبزیان توانسته جایگاه خوبی در این زمینه در سطح کشور به خود اختصاص دهد به‌گونه‌ای که این استان در زمینه پرورش ماهیان زینتی دارای جایگاه نخست کشور می‌باشد و در پرورش سایر آبزیان نیز از استان‌های موفق و تأثیرگذار کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید