Iranian Agriculture News Agency

خریداری 110 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در آذربایجان شرقی به قیمت تضمینی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون110 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان به قیمت تضمینی درآذربایجان شرقی خریداری شده است که پیش بینی می شود این رقم به 400 هزار تن برسد.

خریداری 110 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در آذربایجان شرقی به قیمت تضمینی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ‌افروز در آئین شکرگزاری برداشت گندم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان، امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود، مجید احمدی مدیر جهادکشاورزی هشترود، علی اکبر نژادرضا مدیر سازمان تعاون روستائی استان و جمعی از کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی شهرستان هشترود برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: این میزان گندم از 40 روز گذشته و از زمان آغاز برداشت این محصول در ۲۱ شهرستان استان خریداری شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان استان مختار هستند گندم مازاد خود را به صورت تضمینی یا به صورت توافقی بالاتر از قیمت تعیین شده به کارخانه های آردسازی بفروشند.

رخ افروز اظهار کرد: متاسفانه آذربایجان شرقی از استان هایی است که محصول گندم را دیرتر از سایر استانها برداشت می کند از این رو پرداخت قیمت گندم خریداری شده از سوی دولت نیز با تاخیر انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: تاکنون 30 درصد پول کشاورزان گندم کار استان پرداخت شده و تلاشمان بر این است تا در حداقل زمان مابقی پول کشاورزان را نیز پرداخت کنیم.

رخ افروز تاکید کرد: پرداخت به موقع پول به کشاورزان، دست آنها را در خرید به موقع نهاده‌های کشاورزی، کود و ادوات بازتر می‌کند.

وی گفت: شهرستان هشترود از لحاظ استراتژیک یکی از بهترین نقاط استان برای تولید گندم است و در حالی که آمار از یک خشکسالی در این بخش حکایت دارد، تولید گندم در شهرستان جهش داشته و این جای تقدیر و قدردانی دارد.

رخ‌افروز ادامه داد: متوسط تولید گندم در طول 10 سال گذشته در مزارع دیم  شهرستان هشترود حدود 700 کیلوگرم بود که امروز شاهده برداشت  1200 کیلو گندم دیم به طور متوسط در مزارع هشترود هستیم که در مزارع شاخص این شهرستان تا 4.5 تن نیز برداشت شده است که این جای تقدیر و تشکر از کشاورزان و موسسات تولید بذر گندم را دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: طبق آمار در یک سال گذشته 50 درصد کاهش بارندگی داشتیم اما طبق قولی که احمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان داده‌اند، شاهد برداشت 100 هزار تن گندم از مزارع هشترود خواهیم بود.

وی گفت: برنامه‌ای تحت عنوان امنیت غذایی داریم که به واسطه آن هم اکنون در شهرستان هشترود 50 درصد از بذور گندم از رقم‌های اصلاح شده استفاده می شود و تا 2 الی 3 سال آتی  به 100 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید